הראשון לציון נגד בג"ץ

הגר"י יוסף: בחרו אתכם להיות שופטים, תפסיקו להתערב לנו

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף תקף את שופטי בג"ץ בכנס של רבני ערים ואמר: "אני יוצא בקריאה לבג"ץ, תפסיק להתערב בענייני תורה והלכה. תשאירו את ההלכה בידי הממונים על ההלכה" (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, תקף את בג"ץ בחריפות וקרא לו להפסיק להתערב בענייני תורה והלכה ולהותיר את הדברים לידי הרבנים והרבנות הראשית.

הראשל"צ אמר את הדברים בכנס של ארגון רבני הערים וההתיישבות שנערך ביום חמישי ברמדה בהשתתפות עשרות רבנים, שר הדתות, דוד אזולאי, שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי וח"כ יעקב מרגי.

"כל דבר הם מתערבים, הם החליטו שצריך שתהיה מנכ"לית לבתי הדין הרבניים לכן לא ממנים מנכ"ל קבוע לרבנות הראשית ולבתי הדין. בעבר לא היה דבר כזה, מינוי ללא הסכמת הרבנים הראשיים. מה שהם רוצים הם עושים ויש להם את הגיבוי של בג"ץ", תקף הגר"י יוסף.

"אני יוצא בקריאה לבג"ץ תפסיק להתערב בענייני תורה והלכה. תשאיר את ההלכה בידי הממונים על ההלכה", אמר הרב לקול מחיאות הכפיים של המשתתפים. "בחרו אתכם להיות שופטים, לא בחרו אתכם להיות רבנים. תשאירו את ההלכה בידי הרבנים ואנחנו נקבע על פי השולחן ערוך. יש לנו תורה אחת שלא תתחלף", אמר הגר"י נחרצות.

הוא האשים את בג"ץ ברצון ליצור התבוללות ואמר: "הם רוצים שיבוא רבאיי רפורמי יחד עם שייך ערבי ויעשו חתונה לערביה עם יהודי, כמו שקורה באמריקה שעומד בכנסיה רבאיי רפורמי עם כומר ועושים "קידושים" ליהודי עם נוכריה".

"יש לנו תורה והיא לא תהיה מוחלפת, יש רבנות ראשית בישראל וצריך לשמור על הכוח של הרבנות לפעול רק על פי ההלכה", הכריז הראשון לציון.

בכנס בו השתתפו כאמור עשרות רבני ערים וישובים, נידונו נושאים שונים הקשורים לרבני הערים כנושא הכשרות וההתמודדות עם סוגיית התשלום למשגיח על ידי העסק עצמו וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר