שוב הקפאה

לחצים להקפאת אישורי בניה בשכונות החרדיות בירושלים

גורמים מדיניים מפעילים לחץ כבד על וועדת הרישוי בעיריית ירושלים שלא לאשר עשרות היתרי בנייה בשכונות החרדיות רמת שלמה ורמות בבירה, עד לאחר פגישת נתניהו-קרי ברומא (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |

מצוקת הדיור מושפעת רבות מהמחסור בבנייה חדשה בכל רחבי הארץ מה שלא מפריע לגורמים מדיניים להפעיל לחץ כבד על רשות הרישוי שלא לתת היתרי בניה לעשרות דירות בירושלים.

היום (ראשון) ומחר צפויות להתקיים בבירת איטליה, רומא, פגישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי. על פי הדיווחים השניים ינסו להחיות את המשא ומתן עם הפלסטינים.

בגל"צ מדווחים כי לקראת הביקור הזה יש דרישה מצד גורמים מדיניים למנוע מתן עשרות היתרי בנייה בירושלים, זאת ימים ספורים בלבד לאחר שראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התפאר בכך שהוא לא נכנע ללחצים.

מדובר על עשרות בקשות להיתרי בנייה שרשות הרישוי הייתה אמורה לאשר בשכונות החרדיות הנמצאות מעבר לקווי 67 כמו רמות ורמת שלמה. בישראל מעוניינים שלא להרגיז את האמריקאים שכבר זעמו בעבר על אישורים דומים ולכן התיקים הללו לא הוכנסו לסדר היום של רשות הרישוי אף על פי שהיו אמורים להיות נדונים.

רק לפני כחודש דווח על בנייה יהודית של שלושה יחידות בסילוואן, שגם היא עוכבה בעקבות לחץ מדיני. לבסוף, אושרה התכנית כשראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הצהיר שהוא בונה בכל מקום בירושלים. בשכונות החרדיות שם סובלים ממחסור חמור בדירות חדשות מצפים בקוצר רוח לאישור היתרי הבניה שעדיין הם רק טיפה בים אל מול הצורך האמיתי בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר