גזר דינו של הרוצח ישי שליסל: מאסר עולם ועוד 31 שנים בכלא

"לפנינו עומד אדם אכזרי מסוכן וחסר לב", כותבת השופטת ושולחת את ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ז"ל לפני כשנה במהלך המצעד ברחובות ירושלים, למאסר בכלא למשך שנים ארוכות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שליסל מיד לאחר הרצח (צילום: עמית קוטלר, ynet)

שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים - נאווה בן אור, רפאל יעקובי וארנון דראל גזרו הבוקר את דינו של הרוצח ממצעד התועבה, ישי שליסל: מאסר עולם ועוד 31 שנים. כמו כן, מחויב שליסל בפיצוי כספי לכל הנפגעים בסך כולל של 2,064,000 ₪.

מאסר העולם שנגזר עליו הבוקר הוא בגין הרשעתו בעבירה של רצח בכוונה תחילה. עוד עונש של 30 שנות מאסר הושת עליו בגין שש עבירות של ניסיון רצח ובעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות. והופעל נגדו עונש המאסר על תנאי בן השנה שהוטל עליו לאחר ניסיון הרצח הקודן שלו במצעד, לפני כעשור.

השופטים מתבטאים נגדו בנימוקי גזר הדין, במילים קשות: ״לפנינו עומד אדם אכזרי מסוכן וחסר לב״, הם כותבים.

"לפנינו אדם", מתארים השופטים, "שאינו רואה אדם אחר לנגד עיניו. אדם אכזרי, מסוכן וחסר לב. אדם שיהדות של דרכי נועם, שנתיבותיה שלום, שמלמדת כי חביב אדם - כל אדם - שנברא בצלם, זרה להווייתו. אדם הרואה עצמו ממית ומחייה בשם עקרונות שהוא מינה עצמו לאוכפם. האדם המסוכן הזה, אינו יכול עוד שיסתובב ברחובות ירושלים ובכל מקום אחר".

שליסל בבית המשפט, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עוד נכתב בגזר הדין, כי "בימי החופש המועטים בין מאסר למאסר, קיפד הנאשם את חייה של נערה צעירה ותאבת חיים, שירה בנקי ז"ל, שהייתה כבת 16 במותה. הנאשם שפך דם נקיים ברשעות שאין כדוגמתה. והלא דבר לא היה לו עמה. הוא לא ראה בה אדם וכלל לא היה אכפת לו מי יהיה זה שיפגוש את המאכלת שינעץ בגופו. הנאשם נטל את חייה של שירה. הנאשם המיט אסון על משפחתה", חורצים השופטים את דבריהם בנימוקי פסק הדין הקשה.

כזכור, לפני פחות משנה, ב-30.7.2015, רצח ישי שליסל - אסיר משוחרר, לאחר ניסיון רצח קודם במצעד שכזה - את שירה בנקי ז"ל בת ה-16 שהתהלכה במצעד ברחובות ירושלים.

בכתב האישום הקשה שהוגש נגדו תוארה השתלשלות הדברים: הוא נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונועץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר.

כך, תחילה נעץ שליסל את הסכין בחוזקה בגבו של ירדן נוי, לאחר מכן התקדם במורד הרחוב בין הצועדים במהירות, ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של נעם אייל. הוא המשיך במסע הטירוף, התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של שירה בנקי, ולאחר מכן התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של יעל בלקין.

הוא המשיך ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של כפיר גיל. משם נע אל עבר שגיב סטקולשציק בכוונה לדקור אותו בגבו באופן דומה, אך לנוכח הצעקות והמהומה שהתחוללה מאחוריו הסתובב שגיב לאחור והסכין פגעה בזרועו הימנית. שליסל התקדם כשהסכין בידו, ובתוך כך פצע את נגה כהן, שעמדה בסמוך, בזרועה.

לבסוף הוא ניסה לנעוץ את הסכין גם בגבה של שלי בר ניב כפי שנעץ ביתר הצועדים, אולם הופל ארצה על ידי שוטר שרדף אחריו.

כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית החולים ונותחה מספר פעמים, ונפטרה כתוצאה מפציעתה.

כמו כן, הוא ניסה להמית את ירדן נוי, כפיר גיל, נעם אייל ,יעל בלקין שגיב סטקולשציק ושלי בר ניב, לאחר שהחליט להמיתם בדם קר ובאמצעות סכין שהכין מראש, ואף פצע את נגה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר