רפורמת הקנאביס של ליצמן אושרה בממשלה

משרד הבריאות מדגיש, כי המתווה שאושר היום נועד רק להקל על חולים הזקוקים לחומר הממכר כדי להקל על כאביהם הקשים ולא לאפשר שימוש חופשי ותפוצת שוק לכל החפץ בכך (חדשות בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של יעקב ליצמן, שר הבריאות, להסדרת תחום הקנאביס הרפואי בישראל. במסגרת התוכנית יוסרו מגבלות רבות שמכבידות כיום על המטופלים והרופאים.

המתווה החדש אמור לספק עבור החולים המטופלים בקנאביס כמה בשורות, שהמרכזיות שבהן: הכשרת רופאים נוספים כמוסמכים להמליץ על מתן רישיון לקנאביס, מה שאמור לקצר את משך ההמתנה לרופא; אפשרות לנפק את הצמח לחולים בבתי מרקחת על פי מרשם, ככל תכשיר רפואי אחר. מאידך, בתי המרקחת והחברות שיובילו את החומר לבתי המרקחת, יידרשו לעמוד בתקנות מחמירות של המשרד לביטחון פנים.

"אני לא בא להתיר שימוש בקנאביס באופן כללי", נימק ליצמן, "אלא אך ורק למי שזקוק לו מבחינה ברפואית. המטופלים שזקוקים לכך לא צריכים לקבל את זה תוך לחץ והמתנה".

יתכן, שבעקבות המתווה החדש שאושר היום, תוקל מהחולים חלק מהבירוקרטיה הקיימת היום, במידה והמצב הנוכחי ישתנה כך שהחולה יידרש למרשם רפואי בלבד כדי לקבל את הצמח, מבלי לעבור את שלב הנפקת הרישיון של משרד הבריאות לשימוש בחומר.

התוכנית יוצרת הפרדה בין ארבעה שלבים בתהליך הפקת מוצרי הקנאביס הרפואי — הפיתוח, הגידול, מפעלי הייצור והשיווק. בהתאם לכך, הגידול ייעשה אך ורק במשתלות ייעודיות שיפעלו בנפרד מחוות הגידול וישמש רק למטרה זו ולא למחקר. הייחורים שייצאו מאותן משתלות יועברו לחוות הגידול לצורכי גידול מאסיבי.

חוליה נוספת בשרשרת תהיה המפעל שבו יופקו המוצרים, ייארזו ויועברו משם לבית המסחר לקנאביס, האחראי על חלוקת התוצרת לבתי המרקחת ברחבי הארץ ומשם למטופלים המחזיקים ברישיון.

החולים הרבים ששימוש בקנאביס רפואי מקל על יסוריהם - כידוע - נאלצים לעבור מסכת ארוכה, שכוללת בשלב ראשון המתנה של חודשים אורכים עבור רופא מוסמך אשר ראשי להמליץ על מתן קנאביס רפואי, ולאחר מכן לעבור הליכים נוספים במול היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות המעניקה למטופלים את רישיון השימוש - אותו יש לחדש מדי 3-6 חודשים. ליצמן נחשב כמי שתומך בשימוש בקנאביס רפואי ובהקלת הפרוצדורות המכבידות במתקיימות כיום, המערימות קשיים על חולים רבים הנדרשים לטיפול בצמח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר