סיקור ותיעוד

בכירי המדינה הגיעו לנחם את נשיא המועצת

נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, שרי הביטחון והאוצר ובכירים נוספים, הגיעו היום לניחום אבלים אצל נשיא המועצת הגר"ש כהן, שקיבל את כולם בחום והשפיע עליהם מברכותיו • סיקור ותיעוד (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

מנהיגי המדינה ואישי ציבור הגיעו היום (ראשון) לניחום אבלים אצל נשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן היושב שבעה על פטירת רעייתו הרבנית יעל ע"ה.

בין המנחמים: נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים ליברמן, כחלון, אלקין, ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לגר"ש כהן: "כנצר למשפחה ירושלמית ותיקה אני מרגיש את האבדן של בני ירושלים ותיקים כמותכם. אני מוקיר אתכם ואת פעלכם".

הרב השיב לנשיא: "במדבר היו 12 נשיאים. מהם יצאו מרגלים. אתה נשיא אחד, בוודאי תפעל לטובת העם..".

סגן השר יצחק כהן שנכח במקום אמר על ריבלין, כי "רוח אחרת היתה עמו".

ליו"ר הכנסת אדלשטיין אמר הרב: "אתה יו"ר של כולם, את צריך לדאוג לטובת הכלל". אדלשטיין: "תמיד פעלתי למען עם ישראל, עוד לפני שנכנסתי לכנסת". גר"ש כהן: "ימין ושמאל תפרוצי. לא ימין ולא שמאל. אתה תלך בדרך שלך ותצליח".

שר הביטחון ליברמן הגיע יחד עם מקורבו משה ליאון. הגר"ש כהן אמר לו: "נפלה בחלקך זכות גדולה להיות אחראי על הבטחון. תדע שהביטחון האמיתי זה לומדי התורה". ליברמן אמר, כי הוא פועל למען הצורה וזקוק גם לסיעתא דישמיא. מרן ברכו בחום.

שר האוצר כחלון הגיע יחד עם סגנו איציק כהן שאמר: "זכינו בשר אוצר טוב, מוקיר רבנן, אוהב תורה ולומדיה".הגר"ש: "שמענו שהענקת תקציב לאברכים. אין מעשה גדול מזה".

השר כחלון סיפר: "אבא שלי היה אדם מאד עני. התפרנס בדחקות ממשכורת של 4000 שח בחודש. כשהוא נפטר פתחנו את החשבונות שלו ונדהמנו. ראינו תרומה של 24 שקלים לישיבה זו, 40 שקל למתיבתא פלונית. זה היה בשבילו סכומים גדולים. אימי ספרה שהוא כל הזמן שהתרומות הללו הם אלו שמחזיקים את המשפחה".

"עכשיו", המשיך השר כחלון, "לאבי היו 4000 ש"ח. לי יש 40 מילארד, כל האוצר אצלי, אז אתן רק 24 שח? אתן 80 מיליון".

הגר"ש כהן השיב: "הדברים האלו שאתה עושה למען התורה, זה האוצר שלך למעלה, בשמים".

שר הבטחון לשעבר בוגי יעלון, נכנס אף הוא לנחם את מרן, ששאלו "שמך יעלון, אתה צריך להועיל לנו. מדוע פרשת?".יעלון השיב, "לא אני החלטתי להפסיק את תפקידי. החליטו בשבילי. אמשיך להועיל בדרכים שלי".

הגר"ש אמר ליעלון: "אין ביטחון גדול יותר מאשר שהתורה תימשך. זה מה שמחזיק אותנו כעם".

יעלון: "את הדברים האלו אני אומר תמיד, למרות שלפעמים זה באופנה לתקוף את תלמידי הישיבה. אבל את הדרך הנכונה אני מכיר כפי שהרמב״ם אמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר