מחיר הפיוס עם טורקיה

"השפלה לאומית": ישראל תשלם מיליונים למשתתפי המרמרה

במסגרת הסכם הפיוס, ישראל תעביר סכום של קרוב ל-21 מליון דולר לקרן טורקית שתשלם פיצויים לנפגעי המרמרה. בישראל כבר יש מי שזועם על כך ומכנה את ההסכם "השפלה לאומית" (חדשות)

יקבלו פיצויים. משתתפי המרמרה (צילום: דובר צה"ל)

מחיר הפיוס עם טורקיה: על פי דיווחים שפורסמו בשעות האחרונות, במסגרת ההסכם שנרקם עם טורקיה, ישראל תעביר סכום של קרוב ל-21 מליון דולר לקרן טורקית שתשלם פיצויים למשפחות משתתפי המרמרה - הפצועים וההרוגים. במהלך היום נועדו ברומא צוותים מטעם ישראל וטורקיה בכדי להשלים בצורה סופית את ההסכמות בין המדינות. בצהריים נחת ברומא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כאמור, במסגרת ההסכם ישראל תעביר מיליוני דולרים לטורקיה כפיצוי על אירועי המרמרה. הטורקים מצדם ויתרו על דרישתם להסיר את המצור על רצועת עזה וישראל הסכימה מצידה לאפשר לטורקים להעביר לרצועת עזה כל ציוד שתבחר - דרך נמל אשדוד.

ארדואן עם איסמאעיל הנייה. ארכיון (Mohammed Al-Ostaz / Flash 90)

בינתיים, הפרסומים על התשלום לנפגעי המרמרה מצליח לעורר זעם בישראל. השר לשעבר גדעון סער כתב בטוויטר: "ישראל תשלם לטורקיה פיצויים על המרמרה? מקווה שהידיעות לא נכונות. אם כן - זוהי השפלה לאומית והזמנה למשטים נוספים ועלילות נוספות של שונאי ישראל".

מנגד, גורם ישראלי טען בשיחות עם כלי תקשורת כי ההסכם יפטור את חיילי צה"ל ומפקדיו מתביעות בבית הדין הבינלאומי בהאג. כמו כן, טורקיה התחייבה במסגרת ההסכם כי חמאס לא יבצע פעילות טרור או פעילות צבאית נגד ישראל משטח טורקיה.

משט המרמרה, ארכיון (חדשות 2)

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרישה לכלול בהסכם את השבת גופות החיילים המוחזקים בידי חמאס כמו גם שני האזרחים הישראלים שנמצאים לכאורה ברצועה: "יש הרבה מיס-אינפורמציה והרבה דיס-אינפורמציה ביחס להסכם האפשרי המתגבש עם טורקיה, ולכן אני מבקש להבהיר - אנחנו ממשיכים כל העת במאמצים גלויים ומאמצים נסתרים להשיב לישראל את אורון שאול והדר גולדין ז"ל, וגם את שני הישראלים המוחזקים בעזה. אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם המשפחות, ואנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את הבנים הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר