פמיניזם חרדי?

"הכל אפשרי": החסידה ממונטריאול שסיימה לימודי רפואה

בת למשפחה חסידית ממונטריאול הגשימה את החלום ללמוד רפואה והוכיחה שהכל אפשרי: "בסיעתא דשמיא הצלחתי למרות הכל" היא אמרה בימים האחרונים לאחר שקיבלה תעודה במעמד הוריה (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פמיניזם חרדי במונטריאול? לפני כשנתיים עוררה אשה חסידית תושבת מונטריאול שבקנדה סערה לאחר שנבחרה לחברת מועצת העיר מטעם המחוז המקומי. האשה, מינדי פולק גרמה מאידך לקידוש השם כאשר רבים מכל החוגים והמגזרים תמכו בה. כעת מתברר כי פולק הפכה למוקד השראה לנשים נוספות שפתחו בקריירה מבטיחה.

בימים האחרונים דיווחו כלי התקשורת במונטריאול על אתי סימס, אישה חסידית לשעבר ותושבת העיר שלאחר לימודים מפרכים הפכה לרופאה.

סימס בת ה-29, בוגרת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת רואן, סיפרה כי כשהיתה ילדה לא העזה לחלום על כזה דבר, אולם כיום היא ההוכחה שהכל אפשרי.

"כשהתחלתי זה היה נראה לי חלום בלתי מושג" סיפרה סימס על תחילת הדרך והקשיים אז. "גדלתי בסביבה אוהבת ותומכת, ואפילו שכיום אינני רואה עצמי חסידית עדיין מדובר בהישג גדול".

אתי סימס (מתוך פייסבוק)

"אני לא רוצה לשים את עצמי בתוך תבניות" הדגישה סימס, שבקרוב תחל את הההתמחות בהרדמה כללית באוניברסיטת ג'פרסון, "אני יהודיה בדרך שלי".

סימס גדלה בצל הורים שהתנדבו אף הם בארגוני הצלה ופעלו רבות לסייע במצבי חירום שונים ומהם למדה. האירוע הראשון בו סייעה להציל חיים היה כשהיתה בבית הספר היסודי. בהמשך עזרה לזוג ישראלי בטיפול בבנם התינוק או אז החלה לפתח את החלום להפוך לרופאה. בתחילה, תיכננה ללמוד פיזיותרפיה אולם אחרי נישואיה החליטה "להגשים את החלום".

הוריה תמכו ברצונה ללמוד פיזיותרפיה, אולם הדגישו כי היא תצטרך להתחתן לפני הלימודים במכללה. ההזדמנות לממש את החלום הגיעה כאשר פגשה את יעקב בעלה לעתיד, תלמיד ישיבה מברוקלין.

בני הזוג השתקעו בליקווד והיא החלה את לימודיה שהיו מפרכים במיוחד. "באמצע ילדתי את בתי, אולם הצלחתי במבחנים והמשכתי לשלב הבא והצלחתי" היא אמרה. "מבחן אחד היה ממש לפני ראש השנה, ובסיעתא דשמיא הצלחתי למרות הכל להצליח בו". לפני שבוע קיבלה סימס את התעודה יחד עם הוריה בגאווה גדולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר