רחמנא ליצלן

חילונים יוזמים: מרכז לשריפת גופות בירושלים

לראשונה בתולדות ירושלים, עלול להיות מוקם בה בתקופה הקרובה מרכז במסגרתו יתנהלו "טקסי שריפת גופות" בתוככי עיר הקודש. "תושבי העיר, דתיים ושאינם, כאחד, ידחו את הרעיון הנואל" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (שאטרסטוק)

מרכז חדש במסגרתו יתנהלו "טקסי שריפת גופות", עלול להיות מוקם בתקופה הקרובה בתוככי עיר הקודש ירושלים. מי שעומדת מאחורי פתיחת המרכז החדש היא חברת "עלי שלכת" הפועלת בתחום מזה זמן רב, כך דווח היום (ראשון) באתר NRG.

"עלי שלכת" הפעילה עד היום מרכז דומה ברעננה, אולם היום פורסם כי בכוונת החברה להתרחב גם לירושלים ולהקים בעיר סניף חדש שלה. בימים אלה, כך דווח, נבחנים מספר מועמדים שיקימו בזכיינות את בית הלוויות שלפי התכנית יוקם בעיר בתוך חודשיים. לאחר איתור הזכיין ומציאת מקום מתאים, "בית ההלוויות" עשוי להתחיל לקיים טקסי קבורה בהם גם שריפת גופות, רח"ל.

יצויין כי מלבד אישור ניהול תקין, 'עלי שלכת' לא זקוקה לאישור מיוחד של עיריית ירושלים. עם זאת, במידה והיא תבקש לקיים טקסים בבתי הקברות הפועלים כיום בעיר היא תצטרך לקבל את אישור העירייה.

חיים אפשטיין, נציג "בני תורה" וסגן ראש העיר אמר כי "מדובר בצעד חמור וחסר תקדים. כולי תקווה כי השכל הישר יגבר לבסוף ו'חוקות הגויים' לא יחדרו לתוככי עיר הקודש ירושלים. אין בליבי ספק כי תושבי העיר, דתיים ושאינם, כאחד, ידחו את הרעיון הנואל על הסף ויאמרו לא באלף רבתי לרעיונות הזויים מן הסוג הזה".

לטענת אפשטיין, "מדובר בניסיון קנטרני של גופים ואישים שאינם חלק מהעיר ירושלים המנסים בכל דרך להכניס אליה יוזמות פסולות הנוגדות את ערכי העם היהודי וכי הוא וחבריו יעשו הכל על מנת לסכל את היוזמות הללו".

ראשי חברות הקדישא בעיר אמרו לאחרונה כי ייאבקו בכל כוחם על מנת לעצור את התכנית מבעוד מועד. לדבריהם, בימים הקרובים הם "יעקבו אחר תכניותיהם של האישים והגופים המסוכנים הללו ויטכסו עצה כיצד להיאבק בהם בכל האמצעים העומדים לרשותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר