כהונת הרב הראשי ליהודי אתיופיה הרב יוסף הדנה הוארכה בחצי-שנה

כהונת הרב הראשי ליהודי אתיופיה הרב יוסף הדנה הוארכה בחצי שנה נוספת, כך הודיע היום שר הדתות דוד אזולאי במהלך דיון בוועדת העלייה והקליטה וציין כי "מדובר בתקלה" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף הדנה, היום (צילום: דוברות הכנסת)

כהונת הרב הראשי ליהודי אתיופיה הרב יוסף הדנה הוארכה בחצי שנה נוספת, כך הודיע היום (שני) שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) במהלך דיון בוועדת העלייה והקליטה שדנה בנושא. אזולאי טען בדיון: "מדובר בתקלה כיוון שנציבות שרות המדינה מחייבת פרישה בגיל 67".

עומר בר לב (המחנה הציוני), יוזם הדיון, ברך על ההחלטה להמשיך את כהונתו של הרב הדנה, אך הביע צער שמדובר בהארכה של ששה חודשים בלבד: "ולא כמו רבנים אחרים שכהונתם מוארכת אוטומטית אפילו עד גיל 80. אני מאוד מקווה כי שר הדתות אזולאי ישכיל להאריך את כהונתו בתקופה נוספת בהקדם.

"לצערנו אנו נתקלים בשנים האחרונות במקרים רבים של גזענות כלפי בני העדה האתיופית ובפרט בפתח תקוה מקום מגוריו של הרב הדנה, החל מהדרה של בני הקהילה מבתי ספר ועד הערמת הקשיים לזוגות שרצו להינשא. מה שמטריד את הרב הוא אי מתן דגש מספיק על המורשת האתיופית ואחת מתוצאות הדיון צריכה להיות גם השקעה של משרד הדתות במורשת זו".

הרב הדנה ציין כי "מאז ימי הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אני עובד בגיבוי בתיאום ובאון מלא על כל הרבנים הראשיים לישראל. אני פועל בכל מאודי בדרכי נועם לפתור בעיות, ללא הפגנות. הכשרתי 22 רבנים יוצאי העדה בכל הארץ, ו-13 מבררי-יהדות, ואני מקווה בתקופה הקרובה להשלים מספר נושאים כרושמי נישואין ובירורי יהדות. יש עוד בחורי-ישיבה רבים שמכינים עצמם לרבנות".

שר הדתות דוד אזולאי הכחיש לחלוטין כי "מדובר ב'פיטורין על רקע מאבק הרב בגזענות', ויעידו על פעולתי הרבה למען בני הקהילה רבים ממנהיגי העדה, כולל על הכרה מלאה ביהדותם ע"י הרב עובדיה יוסף, ביקור באתיופיה ודיונים רבים-מספור בקידום מצוקותיהם של בני הקהילה. גדל בארץ דור-המשך מצוין שיוכל למלא תפקידים רבים בהנהגת העדה – כולל בהנהגה הרוחנית".

ישראל הנאו, עוזר הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הבהיר כי "בעוד שאצל רבני-עיר, ניתן להאריך את כהונתם עד גיל 80 לאחר הגשת בקשה בעניין, הרי שאצל הרב הדנה, המוכר כגורם מקצועי ולא כרב עיר, גיל הפרישה הוא גיל 67. הוא תמך בפניה לנציבות שרות המדינה להחריג את כהונת הרב הדנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר