בשורה לחולי הסוכרת: לא עוד דקירות מכאיבות. ערכה חדישה למדידת סוכר נמכרת החל מהיום בישראל

הסאגה המכאיבה הכרוכה בבדיקות הקבועות חולי הסוכרת, עשויה להימנע בשימוש בערכה חדישה שנמכרת מהיום בישראל, ונועדה לבדיקת מצב הסוכר באופן מדויק ולא מכאיב כלל (חדשות בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסוף לבדיקות הכואבות (יח"צ)

ערכה חדישה המאפשרת למדוד סוכר ללא צורך בדקירות, זמינה החל מהיום בישראל: מערכת ה-FreeStyle Libre, המייתרת את הצורך בדקירות ובכיולים, מהווה פריצת דרך משמעותית עבור סוכרתיים מסוג 1 ו-2 ומעוררת התעניינות רבה בעולם כולו. הבשורה משמעותית במיוחד לסוכרתיים הנוטלים אינסולין, שרבים מהם הינם ילדים. המערכת תשפר באופן משמעותי את איכות חייהם ויכולתם לנהל את המחלה, ומאושרת לשימוש החל מגיל 4. המערכת, הינה פיתוח של Diabetes Care Abbottותשווק בישראל על ידי "גפן מדיקל". ב-nrg התפרסם, כי המכשיר זמין מעתה לרכישה בערכת היכרות ובה 6 חיישנים במחיר של 320 שקלים לקורא ו- 255 שקלים לחיישן, כאשר כל חיישן משמש את המטופל לתקופה של שבועיים.

המערכת מבוססת על טכנולוגיה חדישה, כאשר חיישן הממוקם על הזרוע מאפשר סריקה באמצעות קורא אלקטרוני, המציג את רמת הסוכר העדכנית, ובנוסף חץ מגמה (המזהה צפי לירידה או עלייה של רמות הסוכר) ומידע על רמות הסוכר ב- 8 השעות החולפות. המערכת מתאימה לכלל הסוכרתיים, ומהווה מהפכה של ממש באיכות חייהם, ובהתמודדות עם ניהול ואיזון המחלה. למערכת החדשה יתרונות רבים נוספים.

האפשרות למדידות מרובות ללא דקירה וטיפול בטיחותי יותר חשובה לכל חולי הסוכרת מסוג 1, בדגש על ילדים המהווים נתח משמעותי מן החולים. השילוב של הורדת הנטל הטיפולי של דקירות מרובות מאפשר היענות משופרת לטיפול (מטופלים שנחשפו למכשיר בדקו את רמת הסוכר בדם ללא דקירה כ-15 פעמים ביום!) והמידע הזמין מהווים צעד נוסף לקראת טיפול נוח, בטוח ויעיל יותר בחולי סוכרת מסוג 1".

המערכת המדוברת, מייתרת את הצורך בכיולים וביכולתה לאגור נתונים מקיפים על רמות הסוכר. ריכוז הנתונים מהמערכת מאפשר לנתח באופן רציף ומעמיק את דפוס השינויים ברמות הסוכר של המטופל לאורך זמן. מידע זה מספק תובנות משמעותיות לצוות הרפואי בנוגע למצב הסוכרת ומסייע במתן המלצות טיפוליות.

חברת Abbott, הפועלת בלמעלה מ-150 מדינות, בחרה בישראל להוביל מודל ייחודי ויחיד מסוגו בעולם באמצעות מרכז ייעודי אותו הקימה גפן מדיקל. המרכז ממוקם במתחם סי אנד סאן בתל אביב ובו ניתן יהיה לרכוש את המערכת ולקבל הדרכה וליווי אישי ומקצועי, הכוללים גם הסבר על משמעות הנתונים הרבים המתקבלים מהשימוש במערכת וניתוחם באמצעות כלים ממוחשבים שפותחו לצורך זה. המרכז מעניק למטופל חוויה מסוג שונה, שעוד לא נראתה בתחום המכשור הרפואי בישראל, ומאפשר לו לעבור תהליך של ממש בתוך הסוכרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר