סבל מאנטישימיות ופוצה

סטודנט יהודי בבריטניה קיבל פיצוי כספי בגלל אנטישמיות

הסטודנט קיבל מכתב התנצלות מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת יורק בתוספת פיצוי כספי של אלף פאונד, זאת בשל התנהגות אנטישמית ממנה סבל בשנות לימודיו באוניברסיטה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מבנייני האוניברסיטה של יורק (Brian Robert Marshall, ויקיפדיה)

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת יורק בבריטניה התנצלה בפומבי ושילמה פיצויים לבוגר יהודי שסבל מאנטישמיות רבה במהלך לימודיו באוניברסיטה.

הסטודנט זכריה קונפינו, בן ה-21, חווה לחץ רב בזמן לימודיו לתואר ראשון כאשר נאבק כל העת עם סטודנטים אנטי-ישראליים. השבוע קיבל קונפינו התנצלות בכתב אותה פרסם באינטרנט - ו1,000 פאונד מאגודת הסטודנטים של יורק כפיצוי. על פי הדיווח ב"דיילי מייל" שר האוניברסיטאות, ג'ו ג'ונסון, סייע לתווך בהסכם.

קונפינו היה קורבן להתעללות באפליקציית מדיה חברתית "ייק יאק", שבו משתמש אנונימי טען "היטלר עלה על רעיון טוב". כמו כן, הוא כונה בשמות גנאי שצורפו לעובדת היותו יהודי.

לאחר שהתנגד לעמדת אגודת הסטודנטים להחרים תוצרת ישראלית, נאמר לו שזו אשמתו שהוא סובל מהתעללות אנטישמית.

קונפינו גם לחם נגד הצגה פרו-פלסטינית בשם "שבעה ילדים יהודים" שנכתבה כתגובה לפעולות ישראל בעזה על ידי אגודת הסולידריות הפלסטינית באוניברסיטה.

הוא טען שהוא התעמת שלושה חברי האגודה כולל טום קורביין, בנו של מנהיג מפלגת הלייבור. קונפינו אמר לסאנדיי טיימס: "מספר התקריות האנטישמיות אליהן נחשפתי החל מאפס בשנה הראשונה שלי לכ-20 בשנים השנייה והשלישית שלי. האוניברסיטה לא עשתה הרבה כדי למנוע זאת", האשים.

"השמאל הקיצוני אומר שגזענות היא רק בעיה של שחור-לבן נראה שהם חושבים שכנגד יהודים זו התנהגות ראויה, הוסיף קונפינו.

הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, הזהיר מוקדם יותר השנה כי האוניברסיטאות הבריטיות 'עוצמות עין לשנאת יהודים". הוא אמר כי הוא מקווה ההתנצלות על ידי אגודת הסטודנטים של יורק תשלח מסר למוסדות אחרים, כולל אוקסברידג', שבו סטודנטים יהודים חשים לאחרונה שלא בנוח.

דובר אוניברסיטת יורק, אמר כי המחלוקת נפתרה, והוסיף כי הוא מחויב למאבק ב"אנטישמיות, איסלאמופוביה וכל צורה אחרת של שנאת גזע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר