המהומות נמשכות

ערבים יידו אבן אל הכותל המערבי, אישה נפצעה קל

בימים האחרונים היו הפרות סדר רבות בהר הבית שהביאו להחלטת המשטרה הבוקר לסגור את ההר לעליית יהודים. הבוקר הצליחו מיידי האבנים לפגוע באישה בת 73 בעת שהותה בכותל המערבי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה )

הפרות הסדר בהר הבית מחריפות והבוקר (שלישי) נפצעה קל אישה בת 73 ברחבת הכותל לאחר שנפגעה מאבן שהושלכה עליה מהר הבית. צוות מד"א העניק לפצועה טיפול רפואי ופינה אותה עם פציעה מדממת בראשה לבית החולים הדסה עין כרם. כוחות משטרה שהיו במקום הדפו את מיידי האבנים וסורקים אחריהם במטרה לעצרם.

מבית החולים 'הדסה עין כרם' נמסר כי "אל חדר המיון פונתה אישה בת 73 אשר נפצעה בעקבות זריקת אבנים בכותל. סובלת מפגיעה בראש, נמצאת בהכרה במצב קל".

מוקדם יותר הודיעה משטרת מחוז ירושלים על סגירת הר הבית למבקרים יהודים עד לסיום חג הרמדאן בעוד כמה ימים, זאת בשל ההתפרעויות בימים האחרונים והחשש שכניסת יהודים להר הבית תחמיר את המצב ותביא להתלקחות כוללת.

המהומות וההתפרעויות בהר הבית, אמש (צילום: דוברות המשטרה)

מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר: בהמשך להודעה בעניין ההחלטה על סגירת הר הבית למבקרים עד לסיומו של חג הרמדאן. על אף ההחלטה שהתקבלה, גם הבוקר החלו צעירים מוסלמים רעולי פנים ליידות אבנים וחפצים לעבר שער המוגרבים. אבן שהושלכה פגעה באישה ברחבת הכותל היא נפגעה באורח קל מאוד וטופלה במקום.

כוחות משטרה הערוכים במקום הדפו את מיידי האבנים תוך שימוש באמצעים ופועלים לאיתור מיידי האבנים ומעצרם. המשטרה רואה בחומרה רבה את המשך הפרות הסדר וידוי האבנים לעבר אזרחים וכוחות משטרה ותפעל ביד קשה ובתקיפות עד למיצוי הדין עם המתפרעים.

כאמור, המשטרה ערוכה בכוחות גדולים בכלל הבירה ובדגש לעיר העתיקה והר הבית למנוע המשך הפרות סדר".

רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ קורא למשטרה לפעול בראש ובראשונה כנגד המסיתים המנסים לייצר כל היום קונפליקטים מלאכותיים שאין בהם אמת כלשהי על מנת לפגוע במרקם העדין של העיר העתיקה.

"הר הבית בסכנה מידי אותם המכנים את עצמם 'מאמינים', אך משתמשים באמונה כדי לתרץ את שנאתם העיוורת והאכזרית ליהודים", אומר הרב רבינוביץ. "הר הבית בסכנה מידי מי שמתיימרים להיות אנשי דת, אך מנצלים את מעמדם להפיץ שנאה, מחלוקת ומלחמה. האם זה רצונו של האלוקים להכניס כלי הרג לביתו?".

הרב רבינוביץ הוסיף כי הוא מאמין שמדובר באירוע חריג שבעזרת ה' לא ישנה, והמשטרה תפעל ביד קשה כדי למנוע זאת בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר