סוער בטבריה • צפו

הרב דב קוק יצא להפגין עם הילדים: "לבכות!"

170 ילדי התלמוד תורה בטבריה יצאו יחד עם המקובל הרב דב קוק להפגין נגד ראש העירייה בטענה כי אינו מתכוון להקצות להם מבנה. הרב קוק: "כדאי לשבת על הרצפה כמו בט' באב ולבכות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קוק והילדים בהפגנה (באדיבות המצלם)

סוער בטבריה: הבוקר (שלישי) יצאו המקובל הרב דב קוק ומאות מילדי תלמוד תורה בטבריה עם תושבים רבים וכואבים לעצרת תפילה ומחאה נוספת מאחר ולטענתם ראש העירייה לא עומד בהבטחתו ואינו מתכוון להקצות את המבנה השומם שבבית הספר הממלכתי ארליך, כפי שהבטיח ואף פרסם בעיתונות ולכלי התקשורת.

המוחים הפגינו על כך שכ-170 ילדי הת"ת של הרב קוק יוותרו ללא קורת גג לשנת הלימודים הבאה שתפתח בעוד כחודשיים.

בהנהלת הת"ת אומרים ל"כיכר השבת" כי הם פעלו ללא לאות בתשעת החודשים האחרונים מול העירייה ומיצו כבר את כל האפשרויות ודרכי הנועם וההידברות. "לדאבוננו ראש העירייה פירש זאת כחולשה ונכנע ללחץ מזערי של כ-10 הורים מביה"ס ארליך שהגיעו להפגין לפני שבועות אחדים".

"ועדת ההקצאות אמורה להתכנס ב-17:00 בערב ומאחר והובן מראש העירייה, בשיחה שקיים אמש עם הנהלת התלמוד תורה, כי אינו מתכוון להקצות את המבנה הנטוש לטובת התלמוד תורה כפי שהבטיח, לא נותרה ברירה אלא להשמיע את צעקת התשב"ר: 'תורה תורה חגרי שק', על האפליה והזלזול בצרכים הבסיסים של ילדי התלמוד ביחד עם שאר ילדי העיר".

המנהלים מבהירים כי אינם מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים ולהסתמך על הבטחות שווא והמצאת פתרונות שראש העירייה מציע כבר 9 חודשים והכל בגדר דיבורים בלבד.

בכדי להרגיע את הרוחות, ההורים דורשים לכנס בדחיפות את ועדת ההקצאות ולסיים את תהליך הקצאת המבנה כפי שהובטח.

הרב קוק שהשתתף בעצרת אמר כי "כדאי לשבת על הרצפה כמו בט' באב ולבכות! זו בושה וכלימה שתלמוד תורה צריך להתחנן 'תנו לנו ללמוד!'".

גורמים בעירייה אומרים כי הבית ספר לא הובטח ועדיין אין החלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר