ההספד של הבת החרדית: "הרעפת אהבה לכולנו. נזכור ולא נשכח"

אחת מבנותיה החרדיות של אסתי וינשטיין, ספדה לה במהלך הלוויתה בבית העלמין ירקון: "נזכור איך גידלת אותנו, שבע בנות מדהימות. מסובב הסיבות רצה את דמעותינו והעמיד אותנו בניסיונות קשים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת. תמונה ראשית: יהודה ארגמן)

רחלי יוסקוביץ, בתה של אסתי וינשטיין, ספדה לה הערב (שלישי) במהלך הלוויתה בבית הקברות ירקון. "נזכור ולא נשכח את השנים בהם גידלת אותנו, מחכמתך הרבה הרעפת לכולנו ודאגת באהבה לכל מחסורנו. נזכור ולא נשכח שבכל שנות ילדותינו רצית בכל מאודך רק את טובתנו, התאמצת ולמדת איך לגדל אותנו ולהיות אמא טובה בשבילנו" אמרה.

קרובות המשפחה בהלוויה (צילום: יהודה ארגמן, כיכר השבת)

"נזכור ולא נשכח איך הלכנו לצידך שבע בנות מדהימות ואת היית נראית כמו עוד אחות גדולה. כשאמרנו את המילה אמא, מסביבנו כולם עצרו נשימה. נזכור ולא נשכח שאת חלקינו זכית לחתן ולתת את נשמתך ולקבלם כמו בן. את נכדייך האהובים קיבלת באהבה, התרגשת מכל אחד ואחת ופינקת ותמיד נתת הרגשה טובה לכולם".

"נזכור ולא נשכח את היום היום המר בו הפנת אלינו את הגב, ילדות קטנות שביום בהיר ננטשות ואין אמא שתסביר ותרפא את השברים" אמרה הבת בהספד המצמרר, "לילות ארוכים, געגועים עזים ודמעות, שאלות רבות ללא תשובות, אמא, אמא. נזכור תמיד ולא נשכח, אלוקים נתן ואלוקים לקח, מסובב הסיבות רצה את דמעותינו והעמיד בניסיונות רבים את כולנו, שנות סבל ויסורים היו מנת חלקנו כולנו".

אביה של אסתי סופד לה (צילום: יהודה ארגמן, כיכר השבת)

"נזכור כל אחד מאיתנו שכעת טוב לך, ומלמעלה את רואה את כולנו. בטוחה אני שכעת קל לך כשאת רואה את התמונה המלאה, רואה ששום דבר לא נעשה בכוונה. מבינה שיש דברים שלא ניתן היה להשיב. כעת תוכלי מלמעלה להביט ולהקשיב, להבין את כל מה שלא הבינו כל בני האדם מסביבנו, תקבלי את סליחתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר