המעמד בפילדלפיה ששימח את מרן הגראי"ל שטיינמן

בתחילת השבוע התכנסו תלמידי ובוגרי ישיבת פילדלפיה למעמד כבוד התורה והכנסת ספר תורה לכבוד מייסד וראש הישיבה הגאון רבי שמואל קמיצנקי. מרן הרב שטיינמן שיגר מכתב ברכה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בתחילת השבוע התכנסו תלמידי ובוגרי ישיבת פילדלפיה למעמד כבוד התורה והכנסת ספר תורה לכבוד מייסד וראש הישיבה הגאון רבי שמואל קמיצנקי.

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, שיגר מכתב ברכה מיוחד לרגל המעמד, בו כתב: "לכבוד רבנן ותלמידיהון בישיבת דפילדלפיה ד' עליהם יחי'. שמחתי לשמוע שזכיתם להכניס ספר תורה לבית מדרשכם לכבודו של ראש הישיבה ידידי הגאון רבי שמואל קמינצקי.

"והנה כל השומע ישמח בכפלים על כבוד שמים שיש בזה ונקווה כי זה יגרום לעוד כבוד שמים כי כמו שמצווה גוררת מצווה כן כבוד שמים אשר בני אדם עושים להקב"ה זוכים להרבות כבוד שמים יותר.

"יתן השם יתברך שעל ידי זה יזכו לראות בהרמת קרן התורה והיהדות האמיתית ונזכה בקרוב לגאולתינו האמיתית במהרה בימינו אמן".

המכתב של מרן הרב שטיינמן

ההיסטוריה של רבי שמואל

ישיבת פילדלפיה הינה מהישיבות הראשונות והחשובות באמריקה, שנפתחה על ידי תלמידיו של ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, והיא תופסת המקום בשורה הראשונה של הישיבות בארה"ב. הישיבה נוסדה לפני למעלה מששים שנה על ידי הגאון רבי שמואל קמינצקי ביחד עם ידידו הגאון רבי דוב שוורצמן זצ"ל, מתוך רצון לגדל דור של תלמידי חכמים במדבר של אמריקה של אותן הימים.

ראש הישיבה רבי שמואל נולד וגדל בליטא לפני השואה שם הוא ינק וספג תורה ויראה ברוח המוסר ובשיטת קלם וסלובודקה. זמן קצר לפני השואה הוא עבר לאמריקה, שם כיהן אביו הגדול הגאון רבי יעקב קמינצקי זצ"ל כרב בטורונטו. רבי יעקב שלח את בנו ללמוד אצל בן דודו הגאון רבי יעקב יצחק רודרמן זצ"ל בישיבת נר ישראל בבלטימור.

לימים כשנפתחה ישיבת לייקווד, רבי שמואל עבר ללמוד אצל רבי אהרן, ואצל המשגיח הגה"צ רבי נתן ואכטפויגעל זצוק"ל. לאחר כמה שנים בכולל של לייקווד, רבי שמואל יצא לפילדלפיה על מנת לפתוח ישיבה לצעירים. לימים, ועל פי בקשתו, הצטרף אליו ידידו מנוער הגאון רבי אליהו שוויי זצ"ל שנחשב גדול התלמידים של הג"ר אהרן קוטלר זצ"ל.

מלבד עול הישיבה והרבצת התורה לתלמידים, ראשי הישיבה של פילדלפיה ליוו את תלמידיהם לאורך חייהם, ונענו לשאלותיהם על כל צעדיהם, אם בחינוך ילדיהם והנהלת הבית וכל שאלה שעלתה על הפרק בקהילות השונות שם התיישבו.

לאחרי פטירת רבי אהרן קוטלר זצ"ל, ההנהגה באמריקה עברה לאביו של רבי שמואל, הגאון רבי יעקב זצ"ל, ורבי אליה שוויי היה לו קביעות שהיה נוסע אליו כל יום שישי לדון בנושאים ציבוריים. לאחר פטירתו של רבי יעקב קמינצקי בתשמ"ה, השאלות הקשות הופנו למרן רשכבה"ג הגרא"מ שך זצוק"ל. בערוב ימיו של מרן הרב שך ועל פיו הועברה ההנהגה הציבורית של אמריקה לסמכותו העליונה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

כיום, ראש הישיבה רבי שמואל הוא הכתובת באמריקה למרבית השאלות הקשות בנושאים פרטיים וציבוריים וביחד עם כ"ק האדמו"ר מנובומינסק הם מנהלים את הציבור על פי רוח התורה ועל פי דעת התורה של מועצגה"ת של יהדות התורה בארץ ישראל בראשות מרן ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר