ההסכם עם טורקיה

יום הכרעה בקבינט: לא גובש רוב להסכם - המשפחות מוחות

בזה אחר זה מגיעים הבוקר חברי הקבינט לדיון במשרד ראש הממשלה כדי להצביע על הסכם הפיוס שנחתם אתמול בין ישראל לטורקיה. בחוץ מוחות על ההסכם המשפחות - שאול ומנגיסטו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחאה בחוץ (צילום: יעל פרידסון וגיל יוחנן, ynet)

ההסכם בין ישראל לטורקיה נחתם אתמול (שלישי) עוד לפני שהובא לאישור בקבינט המתכנס הבוקר לשם כך, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו מופתע מהעובדה כי לא בקלות - אם בכלל - יצליח לגבש רוב תומך מבין עשרת שרי הממשלה החברים בקבינט המדיני-בטחוני.

מלבד שר הביטחון אביגדור ליברמן שמובנת התנגדותו להסכם לאחר שתקף אותו בקביעות בשבתו באופוזיציה, ושרי הבית היהודי בנט ושקד היה צפוי שיתנגדו כדי לעקוף את נתניהו מימין - גם שאר החברים עוד לא הודיעו כי יתמכו בהסכם.

החשש של נתניהו, הוא שהשרים כץ ארדן ואלקין (ליכוד) והשר כחלון (כולנו) יצביעו נגד, וכך יווצר רוב נגד ההסכם עם הטורקים עליו עמל ראש הממשלה. גם השר דרעי (שס) עוד לא הודיע על תמיכתו, ובינתיים רק השר גלנט (כולנו) הודיע מפורשות כי יצביע עם ראש הממשלה בעד ההסכם.

כל הזמן הזה, מפגינות כאמור המשפחות מחוץ לבנין בתוך המאהל שהקימו שם לאחרונה, והשרים - בנט,שקד, דרעי ואלקין - יצאו מכלי הרכב כדי לשוחח איתם. גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר נעצרו עם המכונית והקשיבו לבני המשפחה.

זהבה שאול, אמו של אורון, אמרה הבוקר: "אנחנו פה כדי שהשרים יסתכלו לנו בלבן של העיניים לפני ההצבעה על אישור ההסכם. אנחנו מבקשים שייקחו סעיף אחד בהסכם ולהתנות אותו בהשבת ילדינו. גורל ילדינו תלוי בהצבעה של חברי הקבינט. לא ייתכן שהם יפקירו אותם עכשיו. זו ההזדמנות אחרונה".

אחיו של מנגיסטו אמר הבוקר כי הנושא ההומניטרי חייב להיכלל בהסכם: "אנחנו רוצים להגיד לשרי הקבינט שהכול תלוי בהם, במיוחד בנושא ההומניטרי. לא ייתכן שחמאס מחזיק באח שלי, ומצד שני הם מקבלים את מה שביקשו. לא ייתכן לתת להם את הפרס הזה. זכותנו לתת להם את הדברים האלה לאחר שיחזירו את הבנים הביתה".

משפחתו של הדר גולדין שלא משתתפת במאהל המדובר, שיגרה אתמול מכתב לכל שרי הקבינט בבקשה לא לחתום על ההסכם. "האינטרס הלאומי הראשון במעלה הוא שלוחמים היוצאים לקרב ידעו כי מי ששלח אותם יעשה הכול וידאג להשבתם. בהליך לא דמוקרטי חתם ראש הממשלה על ההסכם ורק לאחר מכן הוא מובא לאישורך. אתה חותמת גומי?", נכתב לכל אחד מהשרים. "האחריות להשבת בנינו מוטלת עליך באופן אישי ותלויה בהצבעתך". המשפחות נועדו גם עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, אולם יצאו מאוכזבים לאחר שלא חידש להם דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר