הותר לפרסום

נעצר ישראלי שניסה להצטרף לדאע"ש בסוריה

השב"כ עצר בנתב"ג תושב אום אל פחם בחשד שניסה להצטרף לארגון הטרור העולמי דאע"ש בסוריה. הוא נעצר על ידי המשטרה הטורקית והוסגר לישראל. חלק ממכריו ידעו על מעשיו ותמכו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אברהים חסן יוסף , היום (גיל יוחנן, ynet)

הותר לפרסום: במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל נעצר בנתב"ג לפני כשבועיים אברהים חסן יוסף אגבריה, תושב אום אל פחם, לאחר שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון המדינה האסלאמית.

בחקירת אגבריה עלה כי בחודשים האחרונים, בעקבות חשיפתו לתכנים ולסרטונים של 'המדינה האסלמית', הוא החל להזדהות עם האידיאולוגיה הג'אהדית של הארגון ועם פעולותיו, והחליט לצאת לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות הארגון.

לאחר שאסף מידע ברשת האינטרנט אודות האפשרות לצאת לסוריה, המריא אגבריה בטיסה לאיסטנבול והגיע בטיסת המשך לעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה. במהלך שהייתו בגזיאנטפ נעצר אברהים ע"י המשטרה התורכית, ולאחר מספר ימי חקירה גורש לישראל.

עוד עלה בחקירה, כי טרם יציאתו לתורכיה השאיר אגבריה מכתב למשפחתו בדבר כוונותיו לצאת ולהצטרף לג'יהאד. כמו כן, חלק ממכריו של אברהים היו מודעים לכוונותיו של אגבריה, ואף הביעו תמיכה ברעיון.

מעצרו של אגבריה ממחיש את הסיכון הרב הנשקף מיציאת ישראלים לזירת הלחימה בסוריה, הנשלטת על ידי פעילי ג'יהאד המשתייכים לארגונים איסלאמיים קיצוניים.

בשב"כ מציינים כי "מדובר בזירה שבה נחשפים הישראלים לאידאולוגיה קיצונית, תוך כדי קיום אימונים צבאיים ורכישת ידע ומיומנויות, שעלולים לשמש לפעילות טרור. קיים חשש ממשי כי הישראלים ינוצלו על ידי גורמי הטרור הן להשגת מידע על יעדים במדינת ישראל, והן לשם ביצוע פעילות טרור נגדה.

"המקרה של אגבריה, כמו גם מקרים נוספים, ממחישים את תוצאותיה והשלכותיה של חשיפת הצעירים לתכנים ולסרטונים של המדינה האסלאמית באינטרנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר