ראיון ל"כיכר השבת"

אלי ישי: "בעד ההסכם עם טורקיה, אבל נגד מתווה הכניעה"

יו"ר 'יחד' אלי ישי, מי שהיה חבר המטבחון בתקופת ההשתלטות על המרמרה, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" את ההסכם עם הטורקים: "תקדים מסוכן, מחר יגיעו מחבלים מעזה ויבקשו פיצויים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי (צילום: נועם מושקוביץ / Flash90)

יו"ר 'יחד' אלי ישי, היה חבר בכיר ב'מטבחון' ובקבינט בזמן תקרית המרמרה בה נהרגו תשעה פעילי טרור שתקפו את לוחמי שייטת 13, הבוקר (רביעי) הוא צופה מהצד כאשר הקבינט מאשר את ההסכם עם טורקיה, שבמרכזו פיצוי של 21 מיליון דולר עבור משפחות ההרוגים. ישי צופה וזועם, הוא אומר שהוא תומך בהסכם עם הטורקים על לא בהשפלה.

בראיון ל"כיכר השבת" אומר ישי: "דבר ראשון הייתי מצביע נגד ההסכם הזה. אני הייתי מסביר לראש הממשלה עד כמה זה מסוכן, כי מדובר בהסכם גרוע וכניעה".

לדברי ישי: "אני לא משווה אותנו לרוסיה, אבל אני לא רואה את טורקיה משלמים פיצויים לפוטין, למרות שמטוס של רוסיה נכנס לשטח שלהם. כאן מדובר בטרוריסטים שבאו לפגוע בחיילי צה"ל".

ישי טוען כי "מדובר בתקדים מסוכן. מחר יגיעו מחבלים מרצועת עזה, ירצחו בתוך ישראל ויבקשו פיצויים. טורקיה נמצאת במצב לא טוב, גם עם הרוסים, גם בעולם הערבי. היא לא בשיאה. אני בעד הסכם עם טורקיה, אבל לא כניעה".

אתה באמת חושב שבגלל ה-21 מיליון דולר שיעברו לקרן בטורקיה היה צריך לבטל את ההסכם?

"לא. זה עצם העובדה שמשלמים פיצוי לטרוריסטים. אני הייתי בקבינט ובמטבחון שקיבל את ההחלטה. הם פרצו את הסגר הימי, הם הגיעו עם אמצעי לחימה בכדי לפגוע בחיילי צה"ל, ועכשיו הם יקבלו פרס? יקבלו פיצוי? על מה? מחר יקומו אנשים בעזה ויבקשו פיצוי. זה לא משנה שקל או מיליון דולר".

אומרים גורמי הביטחון וגם גורמי הכלכלה כי ההסכם הזה טוב לביטחון וכלכלה הישראלית

"נעשה סדר. אני הייתי בין מקבלי ההחלטות ב 20 שנים האחרונות. שורה ארוכה של הסכמים. בהרבה הסכמים הייתי. יש דרך למשא ומתן. אני יודע כמה טוב לישראל הסחר עם טורקיה, אני הייתי שר התמ"ת עד שהגיע ארדואן ועצר הכל. אני זה שנסעתי לטורקיה יחד עם אהוד ברק.

"אבל המצב המדיני היום של טורקיה זה לא מה שהיה לפני כמה שנים שאולי באמת היינו צריכים לשלם ולהתגמש, המצב הנוכחי שלהם לא היינו צריכים להתפשר. אני בעד ההסכם אבל לא בעד ההסכם הזה, זו כניעה, זה הסכם כניעה, הסכם גרוע, הסכם שנותן לגיטימציה לטרור".

אלי ישי בימיו כשר הפנים בישיבת הממשלה (יונתן זינדל, פלאש 90)

אלי ישי עובר לדבר על נושא גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין והחטוף אברה מנגיסטו: "גם אם עושים הסכם ובאם לקראתם, החרשתי בפיצוי אם היינו מקבלים את גופות הנעדרים ואת החטוף, הייתי יכול לאמר שיש מחיר אבל יש תמורה".

אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגופות נמצאות אצל החמאס, אני עושה הסכם עם טורקיה

"אני ישבתי בממשלת נתניהו פעמיים, עם אריק שרון, עם אהוד וברק ואהוד אולמרט. משא ומתן צריך להיות יותר קשוח. מה הוא אומר אני יודע מה אניא מרתי בכל הדיונים האלו אני יודע. אם אנשים היו אם יותר ניסיון הם היו יכולים להשפיע. ראיתי משאים ומתנים, כאן זה משא ומתן כושל".

לסיום, במערכת הפוליטית טוענים שאלי ישי לא חלק מהממשלה ולכן הוא מרשה לעצמו לתקוף את ההסכם

"גם אם הייתי בממשלה הייתי מצביע נגד. כך עשיתי בעופרת יצוקה. גם בהקפאה ש הבניה הצבעתי נגד. לא שיחקתי משחקים. נכון, אני איש ימין ואני מאושר בכך. אני מצביע על פי המצפון ומה שטוב למדינת ישראל ולא על פי מה שיגידו. הצבעות כאלו היו מגיעות להכרעת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר