משרד הבריאות מזהיר

הרישיון של סלטי שמיר לא חודש - בשל ליקויי תברואה שהתגלו

חברת סלטי שמיר קיבלה התרעה ממשרד הבריאות: אם לא יתוקנו בתוך חודש ליקויי התברואה שנמצאו במוצרים שבמפעל החברה - לא ינתן לך שוב רישיון ייצור. החברה: נתקן הליקויים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סלטי שמיר (צילום: מתוך ynet)

בעקבות ליקויים תברואתיים שנמצאו בביקורת שנערכה במפעל של חברת 'סלטי שמיר' בברקן, משרד הבריאות לא חידש את רישיון היצרן לחברה. בעקבות הבדיקה, עליה פורסם הבוקר (רביעי) ב'ממון', הוחלט שלא להאריך את רישיון היצרן עד לתיקון הליקויים בקווי הייצור.

במשרד הבריאות אומרים, כי לא הוצא צו סגירה מיידי למפעל, וזאת מכיוון שסלטי שמיר משתפת פעולה עם המשרד והסכימה לתקן את הליקויים שנמצאו. במפעל נערכו כמה ביקורות, האחרונה שבהן ב-30 במאי. "תוקף רישיון היצרן של המפעל פג ב־31 במאי ולא חודש”, מסרו במשרד, אולם הבהירו כי “לפי חוק רישוי עסקים, המפעל יכול להמשיך לעבוד 60 יום עד להסדרת הרישיון ועל כן הוא ממשיך לפעול".

לדברי גורמים במשרד הבריאות, ליקויים שהיו סכנה מיידית לבריאות הציבור טופלו על ידי המפעל בצורה שמבטיחה שמוצרים נגועים לא ישווקו לציבור. "במסגרת הטיפולים הללו נעשו על ידי המפעל כמה פעולות המחייבות הגשת תוכנית חדשה עם אישור של הרשות המקומית, דבר זה לא נעשה למרות דרישותינו", הוסיפו במשרד. "בנוסף, נמצאו ליקויים תברואתיים נוספים כגון חצר לא נקייה, פינת עישון בקרבת מכלי חומוס, הצלבה בין מזון גולמי למזון מבושל, טמפרטורה לא מבוקרת בחדר מסוים ופתח ביוב ללא רשת, שטופלו לכאורה על ידי המפעל אך טרם נבדקו על ידינו. בשלב זה לא ניתן לחדש את רישיון היצרן עד להגשת תוכנית מאושרת וביצוע ביקורת של המשרד. במידה שלא יעמדו בתנאי זה, ננקוט צעדים נוספים העומדים לרשותנו, בין היתר פתיחת הליך משפטי".

תגובת מנכ"ל החברה: "ליקויים יש בכל מפעל ומשרד הבריאות העיר את הערותיו. אנחנו תיקנו כבר את כל הליקויים, ונמצאים בתהליך של חידוש הרישיון. לצערי, מנהלת מחוז בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה רויכמן, נמצאת בחופשה בחו"ל כבר כמה שבועות. היא צפויה לחזור ביום ראשון הקרוב ונמשיך בתהליך שאורך זמן. משרד הבריאות מתיר לעסקים לפעול 60 יום ללא רישיון יצרן, כך שאין פה בעיה".

יצויין, כי סלטי שמיר היא החברה השלישית בגודלה בשוק הסלטים המצוננים, שמחזיקה בנתח שוק של כ־10%–12%, אחרי השחקניות המובילות סלטי אחלה מקבוצת שטראוס וצבר מקבוצת אוסם (נתח שוק משותף של כ־70%). שמיר היא גם יצרנית של סלטים מוכנים במותג פרטי לרשת שופרסל.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה ששם החברה עולה בהקשר לזיהומים וליקויים: בינואר 2013 פרסם משרד הבריאות שלוש אזהרות לזיהום בסלטי שמיר, בתוך שבועיים ימים. בעקבות הימצאות חיידק הליסטריה במוצרי החברה, בוצע איסוף יזום מהמדפים של סלטי ביצים וטחינה ירוקה מתוצרת החברה. באוקטובר אותה שנה שוב התבצע ריקול - החזרת מוצרים לחנויות ולמפעל תמורת זיכוי כספי מלא - של שלושה סוגי סלטים בעקבות הימצאות חיידקי ליסטריה ובאפריל 2014 הזהיר משרד הבריאות מהימצאות של אותם חיידקים בטחינה ירוקה של סלטי שמיר ושוב נעשה ריקול של המוצר. גם בתחקיר של ערוץ 10 שהתבסס על בדיקות מעבדה שביצעה חברת אמינולאב, נמצאו חומרים אסורים למאכל בארבעה סוגי סלטים מוכנים של סלטי שמיר. בעקבות התחקיר הודיע השף ישראל אהרוני, ששימש פרזנטור של החברה ופיתח לה סדרת סלטי פרימיום, כי הוא מפסיק את שיתוף הפעולה עם החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר