כמעט מכות בכנסת

זועבי האשימה את חיילי צה"ל ברצח

חה"כ חנין זועבי, שהשתתפה במשט המרמרה, האשימה במליאה את חיילי צה"ל ברצח, בתגובה ניסו ח"כים להוריד אותה בכוח מהדוכן, הסדרנים הוזעקו לחצוץ בגופם בין הניצים • צפו במהומה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

מהומת ענק בכנסת: חברת הכנסת חנין זועבי, שהשתתפה במשט המרמרה, התייחסה בצהריים (רביעי) מעל דוכן הנואמים להסכם בין ישראל לטורקים ובתוך דבריה האשימה את חיילי צה"ל ברצח, בתגובה ניסו חברי כנסת להוריד אותה בכוח מהדוכן, סדרני הכנסת הוזעקו להפריד בין הח"כים ולמנוע את הגעתם לדוכן.

זועבי אמרה בנאומה: "אני עמדתי פה לפני שש שנים, חלק מכם זוכרים את השנאה והעוינות כלפיי ותראו לאן הגענו. התנצלות למשפחות של אלה שקראו להם טרוריסטים. התשעה שנרצחו, מתברר שצריך לפצות את המשפחות שלהם.

"אני דורשת התנצלות לכל הפעילים הפוליטיים שהיו על המרמרה והתנצלות כלפיי חברת הכנסת חנין זועבי שהסתתם נגדה במשך שש שנים. אני דורשת פיצויים ואני אתרום אותם למען המשט הבא. כל עוד יש מצור צריך לארגן עוד משטים".

הדברים עוררו סערה בקרב חברי כנסת שניגשו לדוכן הנואמים ודרשו להוריד את ח"כ זועבי מהדוכן. חברי כנסת רבים דרשו מח"כ זועבי להתנצל על שכינתה את חיילי צה"ל רוצחים, ח"כ זועבי הגיבה ואמרה: "חיילי צה"ל שרצחו הם אלה שצריכים להתנצל, אתם צריכים להתנצל".

בעקבות זאת סגן יו"ר הכנסת חמד עמאר הוריד את ח"כ זועבי מהדוכן והרחיק אותה מהמליאה.

הדברים עוררו מהומה במליאה בה היו מעורבים חברי כנסת רבים שהגיעה עד כדי עימותים פיזיים. חברי הכנסת אורן חזן, מיקי לוי וג'מאל זחאלקה הורחקו מהמליאה.

ח"כ מייקל אורן הגיב: "דמוקרטיה מושתת על ריבונות וזו מושתת על נאמנות בסיסית. בלי אלה דמוקרטיה לא יכולה להתקיים. חברת כנסת שקוראת לחיילי צה"ל רוצחים ממשיכה לקבל משכורת מהכנסת. מישהו מטיל ספק בחיוניות של חוק ההשעיה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר