פרסום ראשון

הראשל"צ הגר"י יוסף דורש: רוב ספרדי בבית הדין הגדול

הוועדה למינוי דיינים ביטלה את הכינוסים האחרונים בגלל אי הסכמות בין הסיעות. במרכז המחלוקת: הראשל"צ הגר"י יוסף דורש רוב דיינים ספרדים, כך שהוועדה תבחר ארבעה דיינים ספרדים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

הוועדה למינוי דיינים ביטלה לאחרונה שני דיונים בהם היו צריכים לבחור שישה דיינים חדשים לבית הדין הגדול, בכל פעם נאמר לחברי הוועדה כי הסיבה לביטול היא "קשיי הגעה של חלק מחברי הוועדה", אך הסיבה האמיתית לביטול הדיונים היא דרישתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף הדורש רוב דיינים ספרדים בבית הדין הגדול.

בתחילת השבוע נחשף ב"כיכר השבת" כי הרב יוסף דורש שלושה דיינים ספרדים מתוך השישה. אך כעת מתברר כי הרב דרש חמשה ספרדים ולאחר מכן הסכים להתפשר על ארבעה דיינים ספרדים.

הסיבה לדרישה, הרב רוצה שיהיה רוב ספרדי בבית הדין הגדול. כיום מכהנים בבית הדין הגדול שני הרבנים הראשיים, והגאון רבי אליעזר איגרא. כך שהרב זקוק לארבעה דיינים ספרדים נוספים בכדי לקבל רוב ספרדי של חמשה מול ארבעה אשכנזים.

דרישתו של הרב יוסף: שני דיינים ספרדים חרדים - כפי שהוסכם, בנוסף הדיין הנוסף שאמור להיבחר מטעם הציונות הדתית יהיה ספרדי, וכן הדיין השישי שצריך להיות מוסכם על כלל הסיעות יהיה הגאון רבי מכאל עמוס, ספרדי המוסכם גם על 'יהדות התורה'.

"במשמרת שלי אני רוצה שיהיה רוב ספרדי" התבטא לאחרונה הגר"י יוסף. טרם ברור האם בסיום המשא ומתן יצליחו הצדדים להגיע להסכמות ולמנות ארבעה ספרדים ולהעניק רוב ספרדי.

יצוין כי בעוד כשנתיים יסיים הגר"י יוסף את תפקידו כנשיא בית הדין ובמקומו יכנס הרב הראשי הגר"ד לאו. הרב יוסף ישמש כנשיא מועצת הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר