פרשה חדשה בארה"ב?

פשיטת ענק על מוסדות חינוך מיוחד ורפואה חרדים בלייקווד

עשרות חוקרים של הבולשת הפדרלית בארצות הברית פשטו על מוסדות רפואה וחינוך מיוחד בעיירה ליקווד, זאת במסגרת חקירה חשדות להונאות ביטוח. פשיטה גם על בתי בכירים באזור (חרדים,עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עשרות חוקרי FBI סמוך למוסדות עליהם בוצעה הפשיטה (מתוך טוויטר)

דאגה בקהילה החרדית בארה"ב: בשעה האחרונה (רביעי) פשטו עשרות חוקרים של הבולשת הפדרלית (FBI) בארצות הברית על מוסדות יהודים חרדים, בין השאר מוסדות רפואיים ומוסד לחינוך מיוחד בעיירה ליקווד בניו ג'רסי. על פי דיווחים מהמקום, מדובר בפשיטה נרחבת בה משתתפים לפחות חמישים חוקרים מיוחדים של הבולשת הפדרלית.

רכבי החוקרים באזור הפשיטה (מתוך טוויטר)
הפשיטה על ביתו של מנהל המוסד החרדי


חוקרי ה-FBI חוקרים על פי ההערכות חשדות לביצוע הונאות ביטוח רפואי שנעשו על פי החשד במקום. בין השאר, החוקרים פשטו גם על קליניקה רפואית חרדית בשם חמ"ד שמשוייכת לישיבה המוכרת בית מדרש גבוה בליקווד.

בנוסף פשטו החוקרים על מבנה בית ספר לחינוך מיוחד השוכן גם הוא במקום - בפאתי האיזור החרדי בעיר שזכתה לכינוי "בני ברק של ארצות הברית". במקביל, בוצעה פשיטה גם על ביתו של מנהל המוסד החרדי.

בין היתר החשד שנבדק הוא כי מנהל המוסד הפנה תלמידים חרדים למוסד פרטי שעלות הטיפול בו גבוהה במיוחד, תוך העדפתם. בנוסף חושדים ברשויות למימון כפול ונתינת זכאות גם למי שאינו עומד בקריטריונים הבסיסיים.

(מתוך טוויטר)
(גוגל מפות)

הפשיטה מגיעה כשברקע הסתבכות של הקהילה החרדית בניו יורק השכנה בפרשת שחיתות חמורה שנחשפה בעיר, כאשר על פי החשד עסקנים בכירים בקהילה שיחדו קציני משטרה בכירים בתמורה להקלות שונות, בין היתר בהוצאת רישיונות נשק ובסידורי תנועה מיוחדים למקורבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר