פרטים חדשים

הפשיטה המסעירה של ה-FBI: אפליית גויים או עבירות מס?

הפשיטה של סוכני ה-FBI בליקווד ממשיכה להסעיר את התושבים החרדים, שמעלים הערכות שונות בין עבירות מס ורישום כוזב לבין אפליית ילדים גויים. בישיבת ליקווד מבהירים: איננו קשורים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סוכני ה-FBI בליקווד, אמש (מתוך הטוויטר)

הפשיטה של סוכני ה-FBI אמש (רביעי) בליקווד, עליה דווח ב"כיכר השבת", ממשיכה להסעיר את התושבים החרדים זאת מאחר ודוברים מטעם רשויות אכיפת החוק מסרבים להגיב באשר למטרת החקירה.

מתברר כי עשרות בלשים ופקחים הגיעו לבניין בו ממוקמים משרדי קליניקה רפואית 'חמד' הקשורה לישיבת בית מדרש גבוה ליקווד, משרדי מועצת חינוך יהודית וכן משרדי ארגון שי לטיפול בילדים מיוחדים.

במועצת החינוך כמו גם בקליניקת חמד הבהירו אמש כי החיפושים לא נעשו במשרדיהם ועל כן ההערכות הינם שחיפושי החוקרים מתמקדים במוסד לילדים מיוחדים שי שמשרדיו ממוקמים כאמור אף הם באותו בניין.

ההערכות אלו מתחזקות על רקע העובדה שהבלשים פשטו גם על מקומות נוספים כולל בתים פרטיים הקשורים למוסד המדובר.

חוקרי ה-FBI בלייקווד (מתוך טוויטר)

בתוך כך בישיבת ליקווד מכחישים כי לחיפושים יש קשר אליהם ומנהל הישיבה אהרון קוטלר שיגר הודעה על ידי מזכירתו האישית בה נאמר כי אין לחקירה כל קשר לישיבת בית מדרש גבוה.

"שמענו שהיה פשיטה של fbi בלייקווד. הפשיטה לא קשור לישיבה או לשום אדם שקשור לישיבה. אם יש לכם שאלות הרב אהרון קוטלר יענה לכם בשמחה", נכתב בהודעה. על החתום: "גברת רוזנצוויג בשם ר' אהרן קוטלר".

באשר למטרת החיפושים והחקירה במוסד שי, על פי חלק מהערכות מדובר בחשדות לעבירות מס ורישום לא חוקי של ילדים למוסד מה שמהווה עבירה חמורה על החוק.

אחד החוקרים במהלך הפשיטה (מתוך טוויטר)

מנגד טוענים גורמים אחרים שמדובר בחשש לאפלייה של תלמידים גויים והעדפתם של תלמידים חרדים בקבלה למוסד. בארה"ב, כיוון שהמימון והסיפסוד הינו ממשלתי, אסור להפלות בין הילדים ואכן בפועל למרות שמרבית הילדים במוסד הינם ממשפחות חרדיות ישנם גם תלמידים שאינם יהודים.

לטענת אותם גורמים, משפחות גויות פנו בטענות לרשויות על אפלייה כנגדם בקבלת ילדיהם ועל כן נפתחה חקירה ובדיקה בנידון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר