דומה או לא?

תביעת ענק: אפל גנבה ממני את רעיון האייפון

ממציא אמריקאי בשם תומס רוס תובע את חברת אפל על סך של 10 מיליארד דולר ואחוז וחצי מהרווחים מידי שנה, בטענה שהחברה גנבה את תכניותיו לאיפון אותן כתב כבר בשנת 1992 (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דומים או לא? (מתוך כתב התביעה)

האם האייפון הוא בכלל רעיון גנוב? תומס רוס מפלורידה הגיש תביעה על סך 10 מיליארד דולר נגד חברת אפל בטענה כי מכשיר האייפון המצליח נגנב מרעיון אותו הגה כבר בשנת 1992- 15 שנים קודם להשקת המכשיר של אפל, כך דווח אתמול ב"טלגרף". על פי הידיעה, באותה שנה הגיש רוס תביעה לפטנט עבור "מכשיר קריאה אלקטרוני" - מוצר מלבני בעל מסך ממוחשב המוחזק ביד המזכיר מאד את המכשירים שאנו מכירים כיום.

בכתב התביעה שהגיש רוס נטען כי הוא היה "הראשון שביקש פטנט על מכשיר שהיה כה מתוכנן, עד שיצר שילוב מחודש של מדיה וכלי תקשורת". עוד נטען כי זהותו של המכשיר "נחטפה ונוצלה על ידי האייפונים, האייפודים והאייפדים של אפל".

בין הנספחים שצורפו לתביעתו של רוס מופיעים איורים של הפטנט המקורי שהמציא. לדבריו, המכשירים שייצרה אפל מאז הם לא יותר מאשר שחזור של אותו פטנט. "המוצרים של אפל זהים בעיקרם לציורים הטכניים שלו", נטען.

כצפוי, הטענות נגד חברת הענק הן בעלות מחיר גבוה, כך שסכום התביעה העצומה עומד על לא פחות מ-10 מיליארד דולר. בנוסף לסכום העתק, טוען רוס כי הוא זכאי לקבל גם "תמלוגים סבירים" בגובה 1.5% "בלבד" מכל המכירות העתידיות של החברה. על פי הנתונים, בשנה שעברה הרוויחה אפל 235 מילארד דולר כך שמתוכם דורש רוס מידי שנה כ-3.5 מיליארד דולר נוספים.

על פי הדיווח, בקשת הפטנט שהגיש רוס מעולם לא אושרה משום שהוא לא שילם את האגרה הנדרשת בגינה. בשנת 1995 הוכרז כי בקשתו ננטשה. עם זאת, רוס טוען כעת כי אפל השתמשה במסמכים של פטנטים ישנים כשתכננה את האייפון. "במקום ליצור רעיונות משלה, אפל בחרה לאמץ תרבות של צלילה לאשפה בתור אסטרטגיה", טוען רוס.

בהקשר זה ציטט התובע את מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, שאמר כי "תמיד היינו חסרי בושה בנוגע לגניבת רעיונות נהדרים". לדברי רוס, אפל גרמה לו "פגיעה נרחבת ובלתי הפיכה שלא ניתן לפצות עבורה לחלוטין או למדוד את ערכה בכסף".

רוס דורש כרגע שימוע בפני חבר מושבעים ויהיה מעניין לראות מה יוחלט בנושא.

התכניות של רוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר