האולטימטום • אנחנו או הרפורמים

דרעי איים על נתניהו: הכרה ברפורמים תפרק את הממשלה

במהלך פגישת הרבנים הראשיים והנציגים החרדים עם ראש הממשלה נתניהו, הציב בפניו יו"ר ש"ס השר דרעי אולטימטום לפיו הכרה ממשלתית ברפורמים תהווה עילה לפירוק הממשלה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אולטימטום. דרעי ונתניהו (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

משבר הרפורמים: יושב ראש תנועת ש"ס השר אריה דרעי איים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהן בפירוק הממשלה במידה ומתווה הכותל החדש יכיר ברפורמים, כך נודע ל"כיכר השבת".

אמש (רביעי) הגיעו הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו יחד עם ראשי המפלגות החרדיות לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בכדי לדון במשבר הכותל הרפורמי.

במהלך הישיבה, הסביר היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, את הבעיות המשפטיות בהכנת מתווה חדש, אך החרדים התעקשו: "המתווה הישן לא יהיה, נלחם בכל הכוח".

מנדלבליט הגיב כי ביטול המתווה יוביל לחלוקת הכותל לשלושה, והסביר מדוע אישר את חוות הדעת המשפטית, לפיה לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ אין סמכות על הרחבה העליונה בכותל. עם זאת, היועהמ"ש הבהיר כי אין חובה לאמץ את המתווה כולו, אלא חלקים ממנו.

במהלך הישיבה, הצדדים הרימו לא אחת את הקול בוויכוח, כשכל העת החרדים עומדים על דרישתם שלא תהיה הכרה ממשלתית ברפורמים.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הוויכוח, שברובו ראש הממשלה שתק, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי קרא לעבר נתניהו: "שיהיה ברור, אם תהיה הכרה ממשלתית ברפורמים זו עילה לפירוק הממשלה, אנחנו נפרוש". בלשכת דרעי אישרו את הפרטים.

מרכז התעקשות החרדים עמדה על הנושא של 'הכרה ממשלתית ברפורמים' באמצעות המועצה שהוקמה עבורה תחת משרד ראש הממשלה. "היה נראה שנתניהו הבין שיהיה צורך להוריד את הסעיף הזה בכדי שלא תהיה הכרה ממשלתית", אומר גורם בש"ס שנכח בפגישה.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הצדדים לא הגיעו להבנות והחליטו למשוך את הזמן כמה שניתן. בתשובת המדינה לבג"צ יאמר כי המדינה תחל לאמץ את המתווה אך לא מתחייבת לאמץ את המתווה כולו.

בהודעה משותפת של 'יהדות התורה' וש"ס לאחר הפגישה נאמר: "ראשי ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתנגדו לכל פשרה שתכיר ברפורמים וכי הם עומדים על דעתם שלא לאפשר להורסי הדת גיבוי והכרה כלשהי. הנציגים חזרו על החלטות מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא וכי היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות לנגוס בקדשי האומה בכל דרך".

כזכור, מתווה הכותל הרפורמי אושר בממשלה לפני כשלושה חודשים, בהסכמה שבשתיקה מצד הנציגים החרדים שהצביעו נגד המתווה, אך לאחר שהציבור נחשף למתווה והבעיות החמורות שבו, המפלגות החרדיות יצאו בהתנגדות חריפה וביקשו מתווה חדש שלא יכיר ברפורמים. מי שמוביל את המו"מ ומל הנציגים החרדים הוא מזכיר הממשלה הנבחר דוד שרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר