איום הח"כים הערבים

"לא נשאר בכנסת אם תדיחו את חנין זועבי"

ח"כ בסאל גטאס מהרשימה הערבית "מאיים" כי כל חברי הכנסת הערבים יתפטרו מתפקידם בכנסת במידה והליך הדחתה של חברתם חנין זועבי ייצא לפועל, בעקבות המהומה אתמול במליאה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"החיילים - רוצחים", זועבי והמהומה (צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) מגיב היום (חמישי) לסערה סביב חברת סיעתו חנין זועבי שכנתה אתמול במליאת הכנסת את חיילי צה"ל "רוצחים", סערה שמזרזת הליכים פרלמנטריים שונים בכוונה להדיחה מהכנסת, ומאיים: "אם אתם חושבים שאחרי הדחת ח"כ ערבי אחד, לא חשוב מי, יישארו ח"כים ערבים - אז אתם טועים".

"טועה מי שחושב שהוא עושה לנו טובה שאנחנו פה", הוסיף גטאס. "אתם יורים לדמוקרטיה בלב. הנכס היחיד שנשאר להתהדר בו שישראל היא דמוקרטית. מהר מאוד יגלה העולם שגם השוליים של הדמוקרטיה".

"אני מקווה שחוק ההשעיה לא יעבור", אומר גטאס ל-ynet, "אבל אם זה עובר - לדעתי זה קורע את המסכה האחרונה מעל הפנים של הדמוקרטיה הישראלית. אם משתמשים בחוק הזה אז הערבים לא ילכו להצביע יותר. לא תהיה נוכחות ייצוגית ערבית בכנסת, ואז זה הופך את ישראל לדמוקרטיה אתנית. אתנוקרטיה של היהודים בלבד. אנחנו עד עכשיו קיבלנו את חוקי המשחק הדמוקרטי. אם משנים את החוקים - לא נשחק יותר. נמצא לעצמנו את צורות המאבק והפעילות הפוליטית מחוץ לכנסת".

המהומה של זועבי בכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד הוא אומר כי "ההתקפה על זועבי הייתה מבוימת ומתוכננת. ישבו להם בצד שני ח"כים מהימין שארבו ולפני שהתחילה לדבר התחילו להגיד לה טרוריסטית ומחבלת, אני לא מבין את המהומה סביבה".

"זועבי לא כינתה את כל חיילי צה"ל רוצחים", הוא מתעקש, "תחזרו ותשמעו את הקלטת. היא אמרה שמי שמשלם פיצויים ומי שמתנצל בפני הטורקים, הוא זה שאחראי על הרצח של הפעילים הטורקים. היא לא אמרה באופן כללי וגורף על כל חיילי צה"ל בכל הזמנים שהם רוצחים. גם אני אמרתי אותם דברים, אפילו יותר חריפים, יום לפני, ובגלל שאני לא חנין זועבי, אני לא הסדין האדום בפני כמה מהצעקנים והגזענים ביותר".

גטאס טוען, כי כל מי שקורא את ההסכם בין ישראל לטורקיה מבין שיש לו שתי משמעויות: הודאה ישראלית בתוקפנות כלפי המרמרה והודאה שהמרמרה לא הייתה משט טרור, ואחריות על ההרג של תשעת הפעילים הטורקים. "מי ששילם את המחיר כאן של מה שקרה זו חנין זועבי, שחמש-שש שנים הייתה קורבן להסתה פרועה, הפכו אותה לשטן", הוא מתלונן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר