נוסעים חופשי

המשטרה התעקשה והתקנות על רוכבי אופניים לא נאכפות

למרות שתוקנו תקנות לרוכבי אופניים חשמליים ורגילים ולרוכבי הקורקינט בפועל הן לא נאכפות בעיקר בשל מחסור בכוח אדם של המשטרה • משרד התחבורה: האחריות על משטרת ישראל (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(shutterstuck)

רוכבי האופניים מתעלמים מהחוקים והתקנות החדשות שנקבעו לפני כחודשיים בשל המחסור באכיפה וגם בשל היעדר ידע בקרב הרוכבים על פרטי התקנות החדשות.

החוק קובע כי על רוכבים לחבוש קסדה, חל איסור על הרכבה לא מסודרת של ילדים ובוודאי כזו ללא קסדה, יש איסור גורף לכולם של רכיבה על מדרכות ובמקומות בהם יש שבילים מוסדרים, יש לנוע עליהם. חל איסור על בני נוער מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים חשמליים. על רוכבי קורקינט - בכל גיל - תחול חובת חבישת קסדה, ובשעות החשכה או בזמן ראות לקויה מחמת תנאי מזג אוויר או כל סיבה אחרת גם אפוד זוהר, וכי אין להרכיב. כמעט ואין צורך לציין כי מספר הרוכבים המתייחסים לחוק זה, זניח עד לא קיים.

מובילי יוזמת הסדרת חוקי הרכיבה במשרד התחבורה, הניחו בעבר כי פקחים עירוניים יאכפו באופן המיטבי את חוקי התעבורה של כלי רכב דו-גלגליים. אלא שבמשטרה העדיפו לקחת על עצמם את הטיפול באכיפה, למרות שלדברי המפכ"ל עצמו יש מחסור גדול בתקנים. התוצאה כך מסתבר, נראית בשטח.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה ל-ynet כי "האחריות על אכיפת האופניים החשמליים, כמו על שאר כלי הרכב, ובכללם גם רכב דו גלגלי, מוטלת על משטרת ישראל. במטרה לסייע למשטרת ישראל באכיפת התקנות המתייחסות לרכיבה על אופניים חשמליים, יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים גם לפקחי הרשויות המקומיות. משרד התחבורה פעל במשך תקופה ארוכה באופן נמרץ לקידום החוק מול משרד הפנים והרשויות המקומיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר