פרסום ראשון

בראשון: הממשלה צפויה לאשר את העלאת הפלאשמורה

ביום ראשון תובא להחלטת הממשלה ההצעה להעלאת פליטים מבני הפלאשמורה באתיופיה לארץ. למרות הצעות הפשרה לא ברורה עמדת המפלגות החרדיות בסוגיה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפלאשמורה (Miriam Alster/FLASH90)

ביום ראשון תובא להחלטת הממשלה ההצעה להעלאת פליטים מבני הפלאשמורה באתיופיה לארץ. את המשא ומתן בנושא מול משרד ראש הממשלה ניהל יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

בשנה האחרונה מנהלים יו"ר ועדת הפנים חברי הכנסת דוד אמסלם ואברהם נגוסה מאבק עיקש להעלאת פליטים מאתיופיה לארץ, מדובר בקרובי משפחה של בני הפלאשמורה שעלו לארץ בעליות קודמות אך אינם יהודים, מאבקם נתקל בהתנגדות עיקשת הן מצד משרד ראש הממשלה והן מצד גורמים דתיים אשר סירבו לשתף פעולה עם העלאתם של אינם יהודים ארצה.

בחודשים האחרונים עוד בטרם כניסת ישראל ביתנו לממשלה ניצלו ח״כ אמסלם ונגוסה את הרוב הדחוק שיש לממשלה ואילצו את ראש הממשלה להעלות הצעה להעלאתם לארץ של עשרת אלפים מבני הפלאשמורה שנותרו בגונדר ובאדיס אבבא, אולם לבסוף הושגה הצעת פשרה לפיה יועלו בשלב הראשון רק כ-1300 פליטים בלבד.

לקראת יישומה של ההצעה נפגשו במשרד ראש הממשלה עם נציגי הרבנות והמפלגות החרדיות על מנת לקבל את הסכמתם למהלך, אלה הבהירו שלא יתנו יד לגיור בכפייה של גויים גמורים תוך התנייה של אזרחות בגיור, אם הממשלה רוצה להעלות גויים לארץ ממניעים הומניטריים של איחוד משפחות או מצוקה בארצות המוצא זאת זכותה, אבל לא ניתן להתנות זאת בגיור ולהעמיד בספק את כנות הגיור, בממשלה התלבטו ולבסוף נכנעו וקיבלו את הדרישה.

החלטת הממשלה אם כן קובעת כי בני הפלאשמורה אלה שאינם יהודים יועלו אך ורק על פי חוק הכניסה לישראל ולא על פי חוק השבות ובכך לא יאולצו להתגייר, רק החפצים בכך באמת ובתמים יכולו לגשת לאולפני גיור ולעבור גיור כהלכה ללא כל התנייה.

ההחלטה כאמור צפויה להעלות להצבעה בין לראשון הקרוב, אולם למרות הצעות הפשרה לא ברורה עמדת המפלגות החרדיות בסוגיה. אם כי נראה שהן לא צפויות להתנגד לנוכח העובדה כי העלאתם של בני הפלאשמורה אינה מותנית בהליך גיור שיצטרכו לעבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר