כמו שדרש מישראל: פוטין מסכים להתפייס עם ארדואן רק לאחר שיתנצל בפניו

את היממה האחרונה נשיא טורקיה יעדיף לשכוח: מבוכות לא קלות - מבית ומחוץ - ליוו אותו. פוטין נהנה לעקוץ אותו, ולביקורת על ההסכם עם ישראל הוא נאלץ להשיב בדברים מפתיעים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לא נעים להיות ארדואן. ארכיון (צילום: מתוך ynet)

רג'יפ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה, ניצל את ארוחת שבירת צום הרמדאן בארמון הנשיאות, כדי לענות לאנשי ארגון ה-IHH שארגן את משט המרמרה לעזה לפני כשש שנים, וכעת טוענים כי הפיצוי בסך כ-21 מיליון דולר אינו מספק את משפחות פעיליו שנהרגו על ידי חיילי השייטת על האוניה.

ארדואן, סוג של דיקטטור, לא רגיל לביקורת קשה מבית, ובארוחה בארמון הוא תקף בחזרה: "לא ביקשתם רשות ממני לפני שיצאתם למשט, ועכשיו אתם פוגעים במאמצים להגיע להסכם פיוס עם ישראל?", ניסה ארדואן להתגונן.

בזירה הבינלאומית, לאחר שמוקדם יותר השבוע שלח ארדואן - בתום חודשיים של קרע ביחסים - מכתב התנצלות לולדימיר פוטין נשיא רוסיה, וביקש סליחה על הפלתו של מטוס רוסי שחדר לשמי טורקיה בשנה שעברה, אומר הערב (חמישי) שגריר רוסיה בטורקיה בשמו של פוטין, כי אף שארדואן התנצל, "רוסיה עדיין מצפה לפיצויים מטורקיה על הפלת המטוס. רק אז יחודשו באופן מלא היחסים בין המדינות".

כזכור, רק לפני יומיים התרברב ארדואן וטען שישראל קיבלה את כל דרישותיה של טורקיה במסגרת הסכם הפיוס, בעקבות הסכמתה של ישראל לשלם לה פיצויים בגובה 21 מיליון דולר על אירועי משט המרמרה, וכעת הוא בעצמו ניצב בפני תנאי דומה מצד רוסיה, שאיתה הוא כל כך רוצה להתפייס.

וכל זה, עוד לפני שמזכירים את הפיגוע הקשה השבוע בנמל התעופה של איסטנבול, בו נרצחו 42 אנשים ונפצעו עוד מאות. אין ספק - שבוע לא קל לנשיא הטורקי שבישראל לא אוהבים במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר