המאבק על "חכמי לב"

רבני רמת שלמה במכתב חריף ונוקב נגד ההקצאה ל"חכמי לב"

המאבק בעיריית ירושלים נגד ההקצאה והתקציבים של ישיבת "חכמי לב" נמשך. רבני רמת שלמה במכתב לראש העיר וחברי המועצה. "נחרדנו לשמוע שעומדים לאשר בשכונתנו מקום למוסד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הסערה סביב ההקצאה לישיבת חכמי לב נמשכת. כפי שנחשף בכיכר השבת, בהצבעה בוועדת הכספים שהתקיימה בשבוע שעבר על ההקצבה לטובת ישיבת חכמי לב של הרב בצלאל כהן שלפי התכנית אמורה להשתכן בשכונת רמת שלמה, נעדרו חברי המועצה של דגל מההצבעה, וחיים אפשטיין נציג סיעת בני תורה וסגן ראש עיריית ירושלים היה היחיד שהצביע נגד התקציב.

אמש התקיימה הצבעה גם במליאה כאשר חברי מועצת העיר מטעם דגל התורה תקפו בחריפות את אישור ההקצאות אולם בפועל הם נמנעו בשל הסיבה שכל תקציב החינוך היה כרוך יחד. "זה דבר שערורייתי שבא משהו שרוצה לחנך אותי מחדש ואני עיריית ירושלים אתן לו את זה. זה חוסר תום לב" תקף פינדרוס בחריפות.

כעת מסתבר כי רבני השכונה ותושביה המתנגדים בתוקף להשכנת המוסד בשכונת רמת שלמה אינם שבעי רצון מפעילות הנציגים החרדים בעירייה שלטענתם, לא סייעו באופן ממשי בבלימת התהליך, למרות שמראית עין תקפו את "חכמי לב". לנוכח כך החליטו רבני השכונה לנקוט צעד עצמאי תקיף על מנת למנוע מהמוסד לפתוח את שעריו ברמת שלמה.

כיכר השבת חושף בפרסום ראשון את מכתב רבני שכונת רמת שלמה בו הם פונים לחברי המועצה ולראש עיריית ירושלים בדרישה לעצור את התהליך בשל התנגדות הרבנים להשכנת המבנים של מוסד חכמי לב בשכונת רמת שלמה בעיר.

"נחרדנו לשמוע שעומדים לאשר בשכונתנו "רמת שלמה" מיקום למוסד "חכמי לב" שהוא מנוגד לחלוטין להנהגות ורוח שכונתנו. באסיפה דחופה שהתכנסנו היום כ"ד סיוון בהשתתפות ראשי ישיבה ורבני השכונה מכל החוגים והעדות וכן ראשי הקהילות וגבאי בתי הכנסת, הוחלט לפנות אליך בפניה דחופה מעומק הלב, לעצור את התהליכים הנ"ל כדי לא לפגוע בציפור נפשינו ושלא ניגרר למחלוקת ותסיסה נוראה שאחריתה מי ישורנו.

אנו רבני וראשי השכונה מתנגדים בכל תוקף להגעת המוסד הנ"ל לשכונתינו ונפעל בכל הכוח והאמצעים למנוע זאת. ע"כ בקשתינו מופנית אליך! אנא, עשה ככל יכולתך למנוע תגרה וריב-אחים מיותרת בשכונתינו לבנו סמוך ובטוח כי תבין לרוחינו כי בנפשינו הדבר. בברכת ירושלים עיה"ק

מתתיהו דייטש, שמחה בו ציון אייזיק רבינוביץ, מרדכי פרידלנאדר, אליהו בר שלום, יצחק זונדל שטרן, רחמים יזדי, אליהו דיין, שאול רייכבנברג.

העתקים: חברי מעוצת העיר החרדים, וחברי המנהל הקהילתי רמת שלמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר