ברוך דיין האמת

החרדי שעבר מש"ס ל"קדימה": ח"כ לשעבר דוד טל נפטר

חבר הכנסת לשעבר דוד טל הלך השבת לעולמו לאחר מחלה קשה. הח"כ שהחל את דרכו הפוליטית כנציג של ש"ס, פרש ממנה, תמך בתכנית ההתנתקות והצטרף בהמשך למפלגת "קדימה" (חדשות)

דוד טל (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

חבר הכנסת לשעבר דוד טל הלך השבת לעולמו לאחר מחלה קשה ממנה סבל. טל, שהחל את דרכו הפוליטית כנציג ש"ס, עבר בהמשך למפלגת עם אחד, פרש לסיעת היחיד "נוי" ובהמשך הצטרף לתנועת "קדימה" שהקים אריאל שרון לאחר שפרש מהליכוד על רקע תכנית ההתנתקות.

טל נולד ברחובות כדוד טויטו, למד בבית הספר אורט שירת מצה"ל והשתחרר בדרגת רס"ר. הוא שימש כחבר מועצת העיר ראשון לציון, כסמנכ"ל רשת החינוך "אל המעיין", חבר דירקטוריון החברה הכלכלית של ראשון לציון, יו"ר אגף רווחה בהסתדרות, חבר הנהגת ההסתדרות, וחבר דירקטוריון מ.ת.י.

הוא נבחר לראשונה לכנסת ב-1996 מטעם ש"ס והיה סגן יושב ראש הכנסת. בכנסת ה-15, גם אז רץ לכנסת מטעם ש"ס, הוא שימש כיו"ר ועדת העבודה והרווחה וכסגן יושב ראש הכנסת.

דוד טל עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (ארכיון)

במהלך כהונת הכנסת ה-15 פרש טל מש"ס לאחר שהבין שלא ישובץ ברשימת המועמדים לבחירות לכנסת ה-16 וניסה לרוץ מטעם הליכוד. אולם המהלך נכשל, הוא לא הצליח להיכנס לליכוד ורץ יחד עם עמיר פרץ ברשימת עם אחד.

ב-2004, הקים טל סיעה עצמאית בכנסת ותמך בתכנית ההתנתקות של אריאל שרון. במקביל, שריין לו שרון מקום ברשימת קדימה לכנסת ה-17. הוא מוקם במקום ה-23 ברשימה ונבחר שוב לכנסת. טל שימש שוב כסגן יו"ר הכנסת וב-2007 שימש כיו"ר ועדת הכנסת.

מש"ס נמסר: "תנועת ש"ס ויו"ר התנועה הרב אריה דרעי אבלים וכואבים עם לכתו בטרם עת של שליח מרן הגר"ע יוסף זצ״ל ושליח התנועה לכנסת ישראל ר' דוד טל ז"ל. איש חברתי מהמעלה הראשונה, שותף נאמן לדרך, ממקימי סיעת ש"ס בהסתדרות, אשר מילא שליחותו נאמנה ופעל רבות ובמסירות למען הציבור הרחב. אנו שולחים תנחומים כנים לרעייתו ולמשפחתו. "מן השמים תנוחמו ולא תוסיפו לדאגה עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר