מתקפה חריפה

השר ארדן: חלק מדם הנרצחים על הידיים של צוקרברג

השר לביטחון הפנים תקף את פייסבוק ואת מייסדה: "שום גוף תקשורת שמרוויח מיליארדים לא יכול להעלות אצלו תכנים רצחניים או תומכים ומעודדים, ולא לקחת אפילו גרם אחריות על מה שמתחולל על הפלטפורמה". פייסבוק: "אנחנו עובדים באופן קבוע עם ארגוני בטיחות וקובעי מדיניות ברחבי העולם, כולל ישראל"

ynet | כיכר השבת |
מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

השר לביטחון הפנים בהתבטאות נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם: השר גלעד ארדן הפנה הערב (שבת) אצבע מאשימה נגד פייסבוק ואמר בראיון לערוץ 2 שחלק מדם הנרצחים בפיגועים האחרונים הוא על ידיו של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. "אני אומר בצער רב שבחלק מהפיגועים, כולל בפיגוע של הלל אריאל ז"ל, היה ניתן לדווח למשטרה ולגורמי הביטחון על הפוסטים", אמר ארדן.

ארדן, שהתראיין בעקבות גל הפיגועים האחרון, המשיך במתקפה על הרשת החברתית: "פייסבוק מחבלת בעבודה של משטרת ישראל, כי כשמדובר בתושב יהודה ושומרון פייסבוק לא משתפת פעולה. פייסבוק מרוויחה מיליארדי דולרים מזה שהיא יודעת מי עוקב אחריך ומה את אוהבת. אני חושב שזה הזמן לקרוא למארק צוקרברג לנטר את הפלטפורמה שהוא מרוויח ממנה מיליארדים".

בהמשך התייחס ארדן לדברים שאמר בחשבון הטוויטר שלו. ארדן כתב בין היתר: "לא הצעתי שום מרד בפייסבוק. הצעתי להציף את הרשת בדרישה לניטור והסרה של תכנים מסיתים שחוצים קו אדום". הוא גם כתב נגד פייסבוק: "שום גוף תקשורת שמרוויח מיליארדים לא יכול להעלות אצלו תכנים רצחניים או תומכים ומעודדים ולא לקחת אפילו גרם אחריות על מה שמתחולל על הפלטפורמה".

מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנחנו עובדים באופן קבוע עם ארגוני בטיחות וקובעי מדיניות ברחבי העולם, כולל ישראל, על מנת להבטיח שאנשים ידעו כיצד לעשות שימוש בטוח בפייסבוק. אין מקום לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שטנה על הפלטפורמה שלנו. יש לנו מערך של כללי קהילה ברורים שנועדו לעזור לאנשים להבין מה מותר בפייסבוק, ואנחנו קוראים לאנשים להשתמש בכלי הדיווח שלנו אם הם מוצאים תוכן שהם מאמינים שמפר כללים אלו, כדי שנוכל לבחון כל מקרה ולנקוט בפעולה מהירה. יש לפייסבוק דיאלוג קבוע עם הממשלה על נושאים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר