הרב לאו: "אלי ויזל הביא לתודעה העולמית את מצוקת יהודי ברית המועצות"

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר הרב ישראל מאיר לאו על קשריו עם סופר השואה אלי ויזל ז"ל שהלך לעולמו בגיל 87. "הוא היה אחד המגינים הגדולים ביותר של מדינת ישראל ברחבי העולם" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב לאו עם אלי ויזל, ארכיון (באדיבות לשכת הרב לאו)

הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו ספד הלילה (מוצ"ש) בשיחה עם "כיכר השבת" לסופר השואה אלי ויזל ז"ל שהלך לעולמו בגיל 87.

"אלי ויזל יליד סיגעט היה חברותא של הרב מנשה קליין גאב"ד אונגוואר ז"ל, הוא הצטרף למחנה בוכנוולד בו הייתי עימו יחד" סיפר הרב לאו ל"כיכר השבת". "לאחר השואה למד בסרבון בצרפת שם התרועע בחברה הרחוקה מאוד מהחברה בה גדל וצמח בסיגעט. לאחר שנים בצרפת הוא עבר לניו יורק ושימש ככתב ועיתונאי בידיעות אחרונות אולם שם גם החל בהתמסרות הגדולה שלו להנצחת זכר השואה. הוא כתב 4 ספרים בנושא השואה וזיכו אותו בפרס נובל לשלום לפני 30 שנה".

"לטעמי היה מגיע לו פרס נובל בעיקר על כך שהביא לתודעה העולמית את מצוקת יהודי ברית המועצות. הוא העניק להם את התואר "יהדות הדממה" על שם היותם כלואים מעבר למסך הברזל ללא יכולת לצאת משם".

"זכות גדולה זו הן של הנצחת השואה והן של המאבק לשיחרור יהדות ברית המועצות מתוך נאמנות מוחלטת למדינת ישראל ולהגנתה במשך כל השנים - כל זה החזיר אותו ב-40 השנים האחרונות אל בית המדרש היהודי בנוסח חסידי ויז'ניץ שהתפילה על פי הנוסח הזה היתה שגורה בפיו מידי יום ביומו".

"הוא זכה להכרה ולהוקרה של שועי עולם והיה אחד המגינים הגדולים ביותר של מדינת ישראל ברחבי העולם" מספר הרב לאו. "לי אישית היה עימו קשר הדוק ובהקדמה לספרי "אל תשלח ידך אל הנער" הוא כותב ומשווה את סיפורי לסיפור עקדת יצחק. הוא מסיים את רשימתו במשפט כי "בשונה מעקדת יצחק הרי שבסיפור של הרב לאו האבא לא חזר מהר המוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר