פיגוע רודף פיגוע

ימים של טרור קטלני בישראל: דקירות, ירי ורקטה מעזה

רצח הילדה הלל יפה אריאל הי"ד במיטתה, פיגוע הירי בציר 60 בו נרצח הרב מיכאל מרק הי"ד, פיגוע בנתניה וירי הרקטה על שדרות. האם מדובר ברצף מקרי או שאנחנו בפני הסלמה בגל הטרור? (צבא)

(צילומים: דובר צה"ל, באדיבות המשפחה, Wisam Hashlamoun/Flash90)

בימים האחרונים, בפרט בסוף השבוע, נרשמת עלייה חמורה וקטלנית בפיגועי הטרור. מה שהחל בפיגוע דקירה קטלני בו נהרגה הילדה הלל אריאל הי"ד, המשיך בפיגוע הירי בו נהרג הרב מיכאל מרק הי"ד הסתיים נכון לעכשיו בירי רקטה מעזה על גן ילדים בשדרות.

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסו אמש (מוצאי שבת) כדי לדון בגל הטרור והאם אנחנו עומדים בפני הסלמה.

יום חמישי, 30.6

08:53 - מחבל ערבי בן 17, מוחמד טראיירה, מהעיירה בני נעים, קופץ מעל הגדר של קריית ארבע, הולך 150 מטרים עד שנכנס לבית משפחת אריאל, שם באכזריות רבה, נועץ את סכינו פעמים רבות בהלל יפה אריאל הי"ד, שנמה את שנתה במיטתה, ורוצח אותה.

צפו: כוחות הביטחון נכנסים לבית לאחר הפיגוע (צילום: חברים לשעת צרה, מתוך ynet)

בפיגוע נפצע גם הושע גלבוע, חבר כיתתהכוננות של היישוב, שהוזעקה למקום בעקבות ההתראה על החדירה, וחיסלה את המחבל. גלבוע, שהיה הראשון לחתור למגע עם המחבל, נפצע באורח בינוני עד קשה. אשתו, מתנדבת במד"א, סיע בטיפול הרפואי בבעלה.

19:13 - מחבל ערבי בן 46 מהכפר שוויכה ליד טול כרם, דוקר ברחוב שוהם ליד השוק בנתניה, גבר כבן 40 ופוצע אותו באורח בינוני וכן דוקר אישה כבת 62 שנפצעת באורח קל.

הדרמה בנתניה: אזרחים נאבקו במחבל עד שהוא נורה למוות (צילום: מצלמת אבטחה)

המחבל רץ עם סכין גדולה, עשרות אזרחים רדפו אחריו והעיפו עליו מכל הבא ליד עד שחרדי שחלף במקום עם אקדח, שלף אותו וירה במחבל כמה פעמים עד שזה התמוטט. מותו של המחבל נקבע במקום.

יום שישי, 1.7

9:45 - מחבלת ערביה, סארה חג'וג, בת 27 מחברון, הגיעה ל"חסם צלבנית" באזור מערת המכפלה בחברון, לפתע שלפה סכין וניסתה לדקור שוטרי מג"ב. השוטרים לא נפגעו, ירו לעברה והיא נפגעה. כעבור זמן קצר נקבע מותה.

15:00 - מחבלים ערבים עקפו עם רכבם את הרכב של משפחת מרק, בעת שנסע בציר 60 ליד בית חגי ופתחו לעברו באש כבדה. מהירי, נרצח אב המשפחה הרב מיכאל מרק הי"ד, בן 48, מנהל ישיבת עתניאל, אשתו חווה רחל בת איילת השחר נפצע באורח קשה, ילדיהם פדיה מנחם בן חווה רחל בן ה-15 ותהילה בת חווה רחל בת ה-13 נפצעו באורח קל. בזירת הפיגוע נמצאו 19 קליעים אותו ירו המחבלים לפני שנמלטו.

הרב מיכאל מרק הי"ד על רקע זירת הפיגוע בו נרצח (צילומים: Wisam Hashlamoun/Flash90, באדיבות המשפחה)

הלווייתו של הרב מרק הי"ד תצא הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 מישיבת ההסדר בעתניאל, בדרכה להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן.

22:59 - רקטה שנורתה מרצועת עזה מפרה את השקט של ליל שבת בשדרות ופוגעת במרכז לגיל הרך של העיר, ביו היה אמור להיפתח היום קורס עזרה ראשונה לגננות.

בתגובה לירי, חיל האוויר תקף ברצועה והפציץ ארבע מטרות של חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר