הרפורמים מעמיקים את אחיזתם בירושלים

בצל המאבק על קדושת הכותל המערבי חגגה התנועה הרפורמית בירושלים את טקס הנחת אבן פינה להרחבת "בית המדרש" האקדמי של התנועה הרפורמית בירושלים, ההיברו יוניון קולג' (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רפורמים. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בצל המאבק על קדושת הכותל המערבי התכנסו נכבדים ישראלים ואמריקנים יחד עם מנהיגי התנועה הרפורמית ביום רביעי שעבר לציין בירושלים טקס הנחת אבן פינה להרחבת "בית המדרש" האקדמי של התנועה הרפורמית בירושלים, ההיברו יוניון קולג'.

האירוע סימן את תחילתו של פרויקט בנייה רב שנתית בעלות של 15 מיליון דולר וממומן על ידי גופים פילנטרופיים מחו"ל להגדלתו והרחבתו של המטה הישראלי של היהדות הרפורמית, הכולל בתוכו את האיגוד העולמי ליהדות מתקדמת ועוד.

נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות היהודית שהשתתף בטקס אמר: "זה כל כך חשוב עבור ישראל, העם היהודי, וממשלת ישראל - גם אם הם לא יודעים את זה - שהמרכז הזה נמצא כאן בלב ירושלים".

באירוע השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ושגריר ארה"ב בישראל- דן שפירו שאף הם ציינו בדבריהם את חשיבות הגיוון הדתי והסובלנות.

גלעד קריב מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל אמר כי "בשעה שחברי הכנסת החרדים והרבנים הראשיים נפגשו עם ראש הממשלה כדי להמשיך במסע ההסתה וההפחדה נגד היהדות הרפורמית, אנחנו חגגנו בירושלים טקס הנחת אבן פינה להרחבת בית המדרש האקדמי שלנו בירושלים, ההיברו יוניון קולג'. הם יזרעו שנאת חינם ואנחנו נקצור עוד ועוד רבנים ורבות, מחנכים, חזניות, עובדי קהילה בישראל ובתפוצות".

"לא נפסיק להיאבק על הכותל, המקוואות, בלימת ההפרדה המגדרית והפסקת ההסתה הגזענית בשם היהדות", הוסיף קריב.

יצויין כי בשבוע הבא יתקיים בירושלים כנס במעמד הרבנים הראשיים, רבני ערים וראשי ישיבות בנושא "התמודדות עם השפעת וחדירת הרפורמה למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר