החזרת הפלואוריד למים

המלחמה בין יעל גרמן לשר יעקב ליצמן מגיעה לביהמ"ש

שרת הבריאות לשעבר שביטלה את הכנסת הפלואוריד למים עתרה לבג"ץ נגד כוונתו של השר ליצמן להפליר את המים שוב בטענה כי אין זה בסמכותו וכי זה חומר עם בעיות בריאותיות (חדשות, בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(פלאש90)

המאבק על הפלואור במים נמשך. שנה לאחר ששר הבריאות ליצמן הורה לאנשי משרדו לנסח תקנות להוספת פלואור למי השתייה שלנו, הבוקר (ראשון) דווח כי שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, שבתקופתה הופסק המיזם, עותרת לבג"ץ נגד החלטת השר שהחליף אותה, יחד עם חברת הכנסת יעל כהן פראן.

החלטתו של שר הבריאות ליצמן להעשיר את מי הברז בפלואוריד כדי לשפר את בריאות השן עוררה סערה מהרגע הראשון בשל הטענות כי הפלואור אינו בריא. לפני כשלושה חודשים, כשהתקנות להתחלת ה"הפלרה" אושרו בוועדת הפנים של הכנסת, נדמה היה שהמיזם יוצא לדרכו אך מתברר כי השמחה מבחינתו של ליצמן הייתה מוקדמת מידי.

על פי הדיווח בגל"צ, שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, שבתקופת כהונתה הפסיקה את העשרת המים בפלואוריד מחשש שהחומר עלול להיות מסוכן לחלק מהאוכלוסיה, החליטה לא לוותר. יחד עם חברת הכנסת יעל כהן פראן, היא הגישה עתירה לבג"ץ נגד המדינה כדי למנוע את החזרת הפלואור.

שלוש טענות עיקריות מעלה העתירה הזו, שמכוונת נגד השר ליצמן ונגד רשות המים: ראשית - שאין לשר הבריאות סמכות להכניס חומרים למי השתייה אלא רק לוודא את איכותם. כמו כן, שאסור לתת לציבור תרופה בכפייה.

בנוסף, נטען בעתירה שמחקרים שונים מעלים חשש כי פלואור בכמות גדולה עשוי להביא לפגיעות בבלוטת התריס, לעלייה בתחלואת סרטן ואפילו לירידה במנת המשכל של ילדים. המדינה תצטרך להשיב לבית המשפט ורק לאחר מכן יחליט בית המשפט האם להתערב בתהליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר