הנהגים המוסלמים של חברת 'קווים' בביתר: דורשים חופשת חג

70 מתוך 120 נהגי אוטובוס מוסלמים בעיר ביתר, לא מסכימים לעבוד בעיד-אל-פיטר, החג המוסלמי, אך חברת 'קווים' המעסיקה אותם מסרבת לבקשתם. הנהגים המוסלמים: זה מגיע לנו על פי חוק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נהג ערבי ב'קווים'. אילוסטרציה (צילום: כוח לעובדים, ynet)

הנהלת סניף חברת 'קווים' בעיר ביתר עילית סירבה לבקשתם של נהגי אוטובוס מוסלמים לצאת ליום חופש בחג המוסלמי עיד-אל-פיטר. בחברה נימקו את הסירוב לבקשה בכך שאי אפשר להשבית את האוטובוסים בימים שאינם ימי שבתון כמו החגים היהודיים, שאז הנהגים היהודים כן מקבלים ימי חופש בחגים שלהם, וכי לעומת זאת, יציאה של רוב הנהגים לחופשה בזמן שהתחבורה פועלת כרגיל, יוצרת בעיה. בסניף מועסקים כ-240 עובדים אשר כמחציתם מוסלמים.

לדברי נציג ועד קווים בארגון כח לעובדים, מתוך 120 נהגים מוסלמים רק 70 ביקשו לצאת לחופש באותו יום. "הם טוענים שבשל מחסור בנהגים לא יהיה להם אפשרות לכסות את הסידורים, אבל מדובר רק בחלק קטן של הנהגים שרוצים חופש, וביכולת החברה להביא מתגברים".

על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, על המעסיק לתת יום חופש לעובד לא יהודי בימי חג או ימי מנוחה על פי בחירתם.

מחברת קווים נמסר בתגובה לעיתון דה-מרקר שמפרסם את הידיעה: "חברת 'קווים' מפעילה את התחבורה הציבורית בבית"ר-עילית ופועלת על פי מדיניות זאת כ-10 שנים. בחגים היהודיים חלוקת החופשות והנטל בין הנהגים היהודיים ובחגים המוסלמים בהתאם. חג עיד אל-פיטר הקרוב יימשך שלושה ימים, וכפי שנהגנו בעבר - נחלק את הנטל ונאפשר לכל עובד חופשה בת יום אחד. עד כה נוהל זה התקבל בהסכמה והתנהלות העובדים היתה על מי מנוחות.

בחברה מוסיפים ואומרים, כי "לצערנו, נציגי העובדים בסניף זה נוהגים בכוחניות על רקע אי הסכמות בנושאים שונים, והורו לכל העובדים המוסלמים (גם לאלו שאינם רוצים בכך) לבקש יום חופשה דווקא ביום הראשון לחג, זאת על מנת לעורר פרובוקציה ולפגוע בציבור הנוסעים שזקוק מאוד לתחבורה הציבורית", טוענים ב'קווים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר