"נתניהו מחלק את ירושלים"

זעם בימין: נתניהו בונה לערבים בירושלים על חשבון היהודים

בימין זועמים על החלטתו של ראש הממשלה נתניהו לבנות 600 יחידות דיור בשכונת בית צפאפא הערבית שלדבריהם ייצור רצף עם שכונת צור באהר על חשבון גבעת המטוס היהודית (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית צפאפא (Ranbar, ויקיפדיה)

בעקבות גל הפיגועים האחרון בהם נרצחו הילדה הלל יפה אריאל והרב מיכאל מרק הי"ד אישרו אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן תכניות לבניית 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. בין היתר אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא הערבית בירושלים ועוררו את זעמם של אנשי הימין.

לטענתם, הבנייה שאושרה לערבים בשכונת בית צפאפא פירושה ויתור על שכונת גבעת המטוס היהודית והכרה בחלוקה עתידית של ירושלים. הם מסבירים כי שכונת גבעת המטוס היהודית "סוגרת" את בית צפאפא ולכן משמעות הוויתור עליה, כפי שהחליט ראש הממשלה, היא יצירת רצף טריטוריאלי בין בית צפאפא לשכונת צור באהר והכרה בכך שירושלים עתידה להתחלק בעתיד כחלק מהקמת מדינה פלסטינית.

השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, מתח ביקורת על הודעת נתניהו. "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסיה הערבית בלבד. 600 יחידות הדיור עבור האוכלוסיה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית.

בתגובה להחלטה על בניית דירות בשכונה הערבית בית צפאפא אמר השר לענייני ירושלים זאב אלקין כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד". לדבריו, "600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסייה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית - גבעת המטוס". הוא הוסיף כי "ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2,000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תקף את הודעת נתניהו. ''הבניה בגבעת המטוס לערבים בלבד היא חמורה מאוד. הניסיון להמתיק את הגלולה במחזור מכרזים בירושלים ובאישור להפקדה במעלה אדומים היא צינית להחריד".

מקורביו של ראש הממשלה דחו הבוקר את הביקורת של אלקין על אישורי הבנייה. "מדובר בניסיון ציני לצבור נקודות פוליטיות", טען גורם בסביבת נתניהו. "כשר לענייני ירושלים הוא צריך לדעת שהבנייה בשכונות הערביות נעשית מתוקף החלטת בית המשפט ולא נתונה לשיקול דעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר