הפיוס עם טורקיה

ארדואן: משעל והנייה ייעצו לי במהלך הסכם הפיוס עם ישראל

ככל שחולף הזמן, המהלכים שהובילו להסכם הפיוס נחשפים: הנשיא הטורקי חושף מי היו יועציו לפני שחתם עם ישראל, וגורמים בחמאס רומזים על התקדמות לחילופי אסירים כחלק מהעסקה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חאלד משעל ואיסמעיל הנייה, ראשי חמאס (צילום: פלאש 90)

במהלך סעודת שבירת צום הרמדאן המסורתית באיסטנבול, גילה אמש (ראשון) נשיא טורקיה רג'יב טאיפ ארדואן, כי לפני החתימה על עסקת הפיוס עם ישראל הוא התייעץ "עם מנהיגי פלסטין" - כהגדרתו - איסמעיל הנייה ראש ממשלת חמאס בעזה, חאלד משעל מנהיג חמאס ואבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון.

אתר "דיילי סבאח" הטורקי דיווח, כי הוא אמר ש"הדאגה המרכזית שלנו היא העזתים ולכן התייעצנו איתם בזמן הכנת העסקה", הסביר ארדואן במהלך נאומו.

"ארצי צריכה להרחיב את מעגל הפעילות כדי לפתור את המשבר במזרח התיכון, והביקורת על המהלכים לשיפור הקשר עם ישראל ורוסיה לא מבוססת על מדיניות מקיפה או על ניתוח מעמיק".

בניגוד לדבריו, בשבוע שעבר דווקא טענו בכירים בחמאס כי הם לא היו צד לדיונים. בכיר חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ההסכם הוא החלטה טורקית שחמאס לא הייתה מעורבת בה.

מענין לציין, כי גורם בכיר בחמאס מעריך, שבחודשים הקרובים צפויה הודעה רשמית על עסקת אסירים בין ארגונו לישראל, וההכרזה על הפיוס בין טורקיה לישראל צפויה להאיץ במידה רבה את השלמת העסקה.

עם זאת, גורמים אחרים בחמאס תקפו את הסכם הפיוס והגדירו אותו "רע לחלוטין". העיתון הלבנוני "אל - אח'באר" מדווח כי גורמים בארגון היושבים בלבנון ואירן הביעו התנגדות להסכם, אך נמנעו מלהשמיע ביקורת, בשל בקשה מפורשת מאנקרה. כעת, לאחר שההסכם יצא לדרך, הם תוקפים וטוענים כי "ארדואן התקפל". כך נציג חמאס באיראן, ח׳אלד קדומי, שאמר כי הסכם הנורמליזציה "רע לחלוטין" ולא ייתכן שיקבל לגיטימציה על ידי קשירת שמה של תנועה כמו חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר