שוב זה קורה

עיתונאי הותקף באלימות על ידי שוטרים במהלך הפגנה

במהלך מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, הותקף באלימות עיתונאי גלי צה"ל בידי שוטרים - אף שדווחו וידעו כי הוא עיתונאי שרק בא לסקר את האירוע. המשטרה טוענת כי הוא לא נשמע להוראות (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיכאל האוזר-טוב (צילום: מתוך הטוויטר של @HauserTov)

מאות מיוצאי אתיופיה הפגינו אמש (ראשון) בתל אביב נגד אלימות השוטרים הקבועה כלפי בני העדה, ובמהלך ההפגנה נעצרו 19 מהם - שכבר שוחררו בינתיים - ודווקא מיכאל האוזר-טוב, כתב גל"צ הוכה על ידי שוטרים. מפקד התחנה, ירון דקל התלונן על המעשה - במשטרה.

לפי תיאורו של הכתב, בשלב מסוים החלו שוטרים שעמדו ליד מגדלי עזריאלי לאיים עליו במעצר אף שהוא היה לבוש מדים ומזוהה כעיתונאי גל"צ. הכתב דיווח למפקדיו בתחנה על הטרדות השוטרים, ואלו הנחו אותו לשמור על פרופיל נמוך ולהמשיך בסיקור השוטף מבלי לעורר פרובוקציות.

לאחר השיחה בענין שקיימו בכירי התחנה עם דוברת מחוז תל אביב במשטרה, המשיך האוזר לסקר את ההפגנה, כשלפתע התנפלו עליו כמה שוטרים, החרימו את ציוד ההקלטה שלו ואף היכו אותו.

תגובת משטרת ישראל: "השוטרים עשו כל מאמץ לאפשר למפגינים להמשיך את מחאתם מחד ולשמור על הסדר הציבורי מאידך. בתוך כל זה גם העיתונאים התבקשו להישאר על המדרכה ולא לרדת לכביש ולהפריע לסדר הציבורי. לצערנו כתב גל"צ החליט שלא לשעות לבקשות השוטרים. עם זאת השוטרים נהגו בו באיפוק".

"המשטרה מכבדת את חופש העיתונות ומאפשרת סיקור בכל אירוע ציבורי", כך דובר המשטרה, "אך עם זאת, יש להישמע להוראות השוטרים לשמירת ביטחונם של העיתונאים עצמם ושמירת הסדר הציבורי".

כידוע, זו אינה הפעם הראשונה בה המשטרה נוקטת כלפי עיתונאים ביד קשה כלפי עיתונאים, וזכורה התקיפה האלימה לפני כשנתיים נגד יאיר שרקי בעת עבודתו בגל"צ וההתנהלות האלימה נגד עיתונאים חרדים לאחר מצעד התועבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר