סערת גיורי הרב לוקשטיין

הראשל"צ הגר"י יוסף: בית הדין הגדול יכריע בגיור איוונקה טראמפ

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לסערת גיור איוונקה טראמפ ואומר כי מי שיכריע בנושא הוא בית הדין הרבני הגדול: "בית הדין הרבני כמו כל ערכאה שיפוטית אחרת נהנה מעצמאות בהחלטותיו מבלי שיש לנשיא בית הדין הגדול או לכל גורם אחר את היכולת להתערב בהחלטותיו" (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק יוסף ואיוונה טראמפ (צילומים: שלומי כהן - פלאש 90, שאטרסטוק)

בית הדין הגדול קיים הבוקר (רביעי) דיון בערעור שהוגש עקב החלטת בית הדין הרבני בפתח תקווה לפיה לא תהיה הכרה בגיורים שנעשו על ידי הרב יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת ישורון בניו יורק, שגייר בעבר את איוונקה טראמפ, בתו היהודיה של איל ההון דונלנד טראמפ, המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב.

ההרכב בראשות הדיינים הרב נחום גורטלר, הרב מיכאל עמוס והרב יצחק אלמליח דן בסוגייה אך הודיע שההכרעה לא תינתן היום.

במקביל, הפגינו הבוקר כמה עשרות איש מול משרדי הרבנות הראשית בירושלים במחאה על הזלזול בגיורים של רבנים בחו"ל. המפגינים נשאו שלטים וקראו לרבנות לקבל את המתגיירים.

מי שנאמו בהפגנה והגנו על גיורי הרב לוקשטיין, שעומד בעין הסערה, היו יו"ר הסכונות היהודית נתן שרנסקי, וחברי הכנסת יהודה גליק ואלעזר שטרן.

ההפגנה נגד הרבנות (צילום: עזרא לנדאו)
ההפגנה נגד הרבנות (צילום: עזרא לנדאו)

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים שהיה שותף לארגון ההפגנה אמר כי "אין סיבה הלכתית לפסול את הרב לוקשטיין. זה מקרה כואב ונקודתי שמשקף התנהלות לא תקינה של המערכת כולה ואנחנו רואים את זה בכל תחומי העיסוק של הרבנות".

במקביל לכך שיגר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מכתב הממוען אל יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שביקשו לשמוע את חוות דעתו בנוגע לגיורי הרב לוקשטיין.

במכתבו כותב הגר"י יוסף כי "מבירור שערכתי עולה, כי הממונה מטעמי על בירורי יהדות ברבנות הראשית המטפל בנושאים אלה באופן קבוע הרב איתמר טובול, קבע זה מכבר על סמך בירור שנעשה על ידו, כי אין כל פסול בגיורי הרב לוקשטיין".

"ומשכך", מוסיף הרב יוסף, "ברי כי עמדת הרבנות הראשית היא בהתאם לחוות דעתו של הממונה על הנושא".

הראשון לציון מוסיף וכותב כי "יחד עם זאת, לבית הדין הרבני סמכות ייחודית בענייני בירור יהדות לצורך נישואין וגירושין. בית הדין הרבני כמו כל ערכאה שיפוטית אחרת נהנה מעצמאות בהחלטותיו מבלי שיש לנשיא בית הדין הגדול או לכל גורם אחר את היכולת להתערב בהחלטותיו.

מכתב התשובה של הראשון לציון

"הדרך היחידה להפוך את ההחלטה, היא באמצעות ערעור לבית הדין הגדול מה שאכן נעשה, וכפי הידוע הוא אמור לקיים דיון בנושא וליתן את החלטתו, בטוחני שבפני חברי בית הדין תונח יחד עם מכלול הנתונים גם חוות דעתו של הממונה על הענין ברבנות הראשית והם יתנו את החלטתם בהתאם".

"איני רואה מקום להתערבות חיצונית בהחלטות בית הדין בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת להשפיע על החלטות של ערכאות שיפוטיות אחרות", מבהיר הראשון לציון.

המכתב לרבנים הראשיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר