הסוף לניצול?

הצעת חוק: קשישים יוכלו לבטל עסקה גם לאחר ארבעה חודשים

על פי הצעת החוק שאושרה בוועדת הכלכלה של הכנסת ברוב גדול, יוכלו אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלות נפשית או גופנית לבטל עסקאות רוכלות או מכר מרחוק גם ארבעה חודשים לאחר העסקה (צרכנות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ איציק שמולי, עליה חתומים גם למעלה מ-70 חברי כנסת נוספים מהקואליציה והאופוזיציה, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולהגן על אזרחים ותיקים, עולים, ואנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית או גופנית שביצעו עסקאות רוכלות או עסקאות מכר מרחוק והסכמתם נטולה בספק.

לפי ההצעה שאושרה, אזרחים ותיקים מגיל 65, עולים חדשים או אנשים עם מוגבלות יהיו רשאים לבטל עסקאות רוכלות או מכר מרחוק עד ארבעה חודשים לאחר ביצוע העסקה. עוד נקבע כי בעסקאות שנעשו באינטרנט תקופת הביטול תהיה 4 חודשים רק במקרים בהם ייעשה שיווק אגרסיבי באתרים, אם באמצעות הגבלת זמן הרכישה והנחות לזמן מוגבל או באמצעות שימוש בשיחות צ'ט שנועדו לשכנע לקוחות לרכוש מוצרים. כמו כן, נקבע כי את הודעת הביטול יהיה צורך לשלוח בכתב, וכי ביטול בכתב יכול להיעשות גם בפקס או בדואר אלקטרוני. עוד אושר כי ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר הפרסום ברשומות והיא תחול רק על עסקאות חדשות שיערכו מיום פרסומה ואילך.

במהלך הדיונים בהצעה שמעה הוועדה סיפורים קשים על קשישים ואנשים נוספים שנקלעו לחובות כבדים בעקבות עסקאות כאלה שנעשו באמצעות שיווק אגרסיבי עד כדי ניצול.

ח"כ שמולי ברך על אישור החוק: "אם יש משהו שמוציא אותי מדעתי זה ניצול ופגיעה בחסרי ישע, בפרט אזרחים וותיקים. החוק הזה הופך את המשוואה בעולם הצרכנים, נגמרו הימים של ניצול לרעה של חולשה או חוסר התמצאות של חלק מהאוכלוסיות, עשינו כאן דבר גדול. אני רוצה להודות לח"כ כבל, בלעדיו החוק הזה לא היה עובר".

"אני לא יודע מה יעשו עם כל הטאבלטים שחשבו לדחוף לקשישים אבל תצפו לזה שמחירי הטאבלטים בשוק ירד עכשיו", הוסיף שמולי.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן אמר, "עולם הצרכנות הוא עולם תוכן שלם, עולם שנזנח שנים בישראל, וברוך ה' אנחנו במקום אחרי לגמרי אך עדיין ארוכה הדרך. תיקנו פה עוול נוראי. אני רוצה להודות לח"כ שמולי, הוא ראש וראשונה בכנסת למען אוכלוסיית הקשישים, ולצוות הוועדה שבלי עבודתו זה לא היה קורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר