פיתוח חדש

טסים? - השיקוף החדשני שיקצר לכם את התורים המתישים

פיתוח אמריקני חדש, צפוי לשנות את התורים הארוכים והמעייפים בשדות התעופה, כך שבכל רגע, יוכלו להיבדק חמישה נוסעים בו זמנית. אך יש עוד זמן עד שהחידוש המהפכני ינחת אצלנו (תיירות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כך נראה התור החדשני (צילום: ynet ,Delta. תמונה: שאטרסטוק)

מי לא מכיר את התופעה המרגיזה: בדיוק כשאתם מגיעים בנמל התעופה לתור של שיקוף תיקי היד, האדם שלפניכם בתור שם לב שנותרו לו כמה מטבעות מצפצפים בארנק או נזכר להוריד את החגורה. כשהוא מתחיל לצעוד אחורה וקדימה, קדימה ואחורה, אתם בינתיים מתייבשים מאחוריו - עד שיסיים את התהליך המתיש.

לאחרונה, ב'דלתא', חברת התעופה האמריקנית, החליטו להשקיע מיליון דולר כדי לפתוח תורים מקבילים בשדה התעופה באטלנטה, היכן שיושבת הנהלת החברה. גיל ווסט, ממנהלי החברה, כינה את הפיתוח החדש כלא פחות מ"שינוי חוקי המשחק". להערכתו, בבידוק מהסוג המדובר כל תור בסופו של דבר יוכל לשרת 30% יותר מהנוסעים העוברים בו כיום, בשיטה המאושרת על ידי ה-TSA, רשות הביטחון התעבורתי של ארצות הברית.

כמה מסועים מקבילים פועלים - בשיטת "התורים החדשניים". אחד שולח את ארגזי הפלסטיק המוכרים אל הנוסעים הממתינים, ואחר שולח את הארגזים המלאים אל מכונות השיקוף. חמישה נוסעים יכולים כאמור במקביל לעבור את התהליך. בניגוד לשיטה המוכרת, הארגזים ממשיכים להישלח אל מכונות השיקוף גם כאשר אחד הנוסעים פועל באיטיות או מתבקש לעבור בידוק קפדני יותר.

בסוף החודש שעבר, התורים נוסו לראשונה בחברה, ולדברי מנהלי החברה בימים האחרונים הגיעו הדיווחים הראשונים על ביצועי התורים שהוגדרו כהצלחה. גם ב-TSA הגדירו את פעילות התורים כ"שיפור דרמטי" בהליך הבידוק. נכון להיום אין לחברת התעופה תוכנית לפתח את התורים החדשניים לשדות נוספים, אך ב-TSA כבר אומרים כי לאחר בדיקות נוספות ישקלו את הרחבת פעילות התורים לשדות אחרים - בשלב הראשון בארצות הברית בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר