בג"ץ הכריע

הרתעה: גם בתי הסייענים לרצח לוחמת מג"ב הדר כהן - ייהרסו

"בעוד שורות אלה נכתבות", כותבים השופטים בנימוקי החלטת ההריסה, "מחבל נוסף רצח ילדה בת 13". בין השורות, הם יוצרים תקדים אפשרי לתביעת פיצויים של שכן שיינזק מההריסה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בשער שכם (צילום: דובר המשטרה תמונה: יונתן זינדל/פלאש 90, באדיבות המשפחה)

אחד האירועים שנחרטו בזיכרון הקולקטיבי מהאינתיפאדה האחרונה שאינה פוסקת לרגע, הוא הפיגוע בו נהרגה בשער שכם בירושלים לוחמת מג"ב בת 19, הדר כהן הי"ד. זאת, בעיקר בשל העובדה כי שניות לפני שנהרגה הספיקה הדר - שוטרת חדשה בתפקידה - לחסל מחבלים, כשמולה ניצבים שלושה מהם, חמושים מכף רגל ועד ראש, כדי להגן על חברתה שלצידה.

היום (חמישי), דחו שופטי בג"ץ עתירה נגד הריסת בתיהם של מי שלקחו חלק בפיגוע משולב זה שאירע לפני כחמישה חודשים, בו גם נפצעה לוחמת מג"ב נוספת. את העתירה הגישו אביו של בלאל אבו זיד, מי שסיפק את הרובה ששימש את שלושת המחבלים וסייע להם להגיע אל זירת הפיגוע, ובעל מסגרייה, הממוקמת בקומת הקרקע של המבנה בו נמצאת דירתו של אבו זיד, בה הוא מתגורר עם הוריו ואחיו, בישוב קבאטיה שבאזור השומרון. עם החלטת בית המשפט תושלם הריסת בתיהם של כל המעורבים בפיגוע, זאת לאחר שסמוך לאחר הפיגוע כבר נהרסו בתיהם של שלושת המחבלים אחמד נג'אח אלרוב, אחמד נג'אח אסמעיל ומוחמד אחמד מוחמד כמיל.

הם טענו בעתירתם, כי הריסת הבית תותיר את שני אחיו הקטנים ללא קורת גג, וכן שלא הוכחה אשמתו של בלאל ברמה הנדרשת לשם הוצאת ההריסה, ושהחשדות נגדו הם לא ברף החומרה הגבוה ביותר היות ולא הוא שביצע ישירות את הפיגוע.

אליקים רובינשטיין, ניל הנדל ואורי שהם, השופטים בדיון, ציינו בהחלטתם כי ""אין לכחד, אף כי מדובר באמצעי הרתעתי ולא עונשי, כי הפגיעה בבני משפחה, לרבות קטינים, שאינם חשודים בפעילות טרור כשלעצמה היא ברורה", אך כי "הצורך בהרתעה בעינו עומד".

באשר לטענת מעורבתו הקלושה בפיגוע, כתבו השופטים כי כפי שעולה מהודאותיו של בלאל, תרומתו לפיגוע הרצחני היתה משמעותית מאוד: הוא סיפק את הנשק לשלושת המפגעים לשם ביצוע הפיגוע, ונטל חלק פעיל בהנחייתם למקום הפיגוע".

לגבי הנזק שעלול להיגרם לבעל המסגרייה הממוקמת בבנין שבה דירת הסייען, מודיעים השופטים שבהחלט יתכן והוא יפוצה על ידי מדינת ישראל

"בעוד שורות אלה נכתבות", כותבים השופטים בסיכום החלטתם, "נודע כי מחבל נוסף רצח ילדה בת 13, הלל יפה אריאל ע"ה, בשנתה בביתה בישוב קריית ארבע; זדון בלתי אנושי, שומו שמים; ובתום כתיבתן נערכת הלווייתו של מיכאל מרק ע"ה, שנרצח בכביש ראשי ורעייתו ושני ילדיו יבל"א נפצעו מירי מחבל. כשאר מדינות העולם החפצות חיים, אין ישראל יכולה לשבת בחיבוק ידיים אל מול העומדים עלינו לכלותנו". הם הורו לכוחות הביטחון להמתין 10 ימים טרם ביצוע ההריסה, כדי לאפשר לנוגעים בדבר להיערך לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר