תיעוד מרהיב: כך ייורטו טילי ה'יאחונט' של חיזבאללה. צפו

גם בהודו עמדו משתאים מול הניסוי המוצלח בגירסה נוספת של מערכת היירוט "ברק 8" הישראלית. ההצלחה מפחיתה את החשש מטילי החוף-ים הקטלניים שברשות סוריה וחיזבאללה. צפו (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הניסוי שהצליח (צילום: משרד ההגנה ההודי, מתוך ynet)

נחשפו יכולות מערכת ההגנה האווירית, "ברק 8" - זו המוכרת ומופעלת בישראל בגרסתה הימית - בניסוי מתועד שנערך בשבוע שעבר בהודו.

משרד ההגנה וחיל האוויר ההודיים, בשיתוף התעשייה האווירית בישראל, ביצעו בהצלחה את הניסוי שכלל יירוט בשלושה שלבים של המערכת ליירוט איומים בטווח בינוני. בכולן יורטו מל"טי "אויב". נראה, כי הניסוי הביא לידי מבחן את כל רכיבי מערכת הנשק לשביעות רצונם של נציגי הלקוחות ההודיים, שהופכים לראשונים בעולם שמשתמשים ב"ברק 8" היבשתי.

לאחר שבחיל הים התקדמו עם פיתוח הפרויקט לספינות הטילים מדגמי ה"סער 5", בניסוי יירוט שבוצע מלב ים בחודש נובמבר האחרון, הגיע הניסוי הנוכחי.

בשילוב עם מכ"ם ה"אדיר" המתקדם, מסוגל "ברק 8" ליירט מגוון איומים אוויריים בטווחים של עשרות עד מאות קילומטרים, בהם רקטות כבדות, טילים מדוייקים ומטוסים.

תהליך היירוט מתרחש, כשראש הביות של הטיל מתנהל באופן עצמאי בניווטו לעבר המטרה במהלך המעוף - עד למגע והשמדה. לפי גורמים בתעשייה האווירית שדבריהם הובאו ב- שחשף את תיעוד הניסוי המוצלח, "ברק 8" מסוגל ליירט גם את טיל החוף-ים-חוף המתקדם מתוצרת רוסיה, היאחונט, שנמצא ברשות הצבא הסורי ולפי הנחת העבודה של צה"ל הגיע גם לידי חיזבאללה. היאחונט נחשב לאמצעי לחימה אסטרטגי בשל יכולות לשייט באוויר בגובה נמוך מבלי שיזוהה לעבר מטרות בטווח של כ-300 ק"מ, כלומר בשטח שעלול לכסות ולשתק את שני נמלי הים המרכזיים של ישראל - בחיפה ובאשדוד.

ה"ברק 8" צפוי להיות מותקן גם על ספינות המגן החדשות שנבנות עבור חיל הים בגרמניה כחלק מרכזי במערך ההגנה על המים הכלכליים של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר