לא סגורים על עצמם

הח"כ מיש עתיד: "הפרשת חלה וביקור בכותל – דברים מאוד יסודיים ונכונים"

המבוכה של חברי יש עתיד בעקבות הזיגזוג של היו"ר לפיד, ניכרים בכל מילה של יעקב פרי. כמה אמירות מפתיעות מאוד מפיו של חבר הסיעה ובעיקר הודאתו, בכנות נדירה: הכל פוליטי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יעקב פרי (צילום: פלאש 90)

לאחר הפליק-פלאק המרשים שביצע בימים האחרונים יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, שתחילה הפתיע כשאמר כי "נושא השוויון בנטל לא יהיה על השולחן כשארכיב ממשלה", וכשחטף חיצי ביקורת משמאל מיהר לפרסם הודעה שלא הובן נכון, מספק חבר סיעתו יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר, כמה אמירות מפתיעות בראיון שנעשה עמו השבוע (רביעי) בגלי צה"ל.

המראיין, רזי ברקאי, החל את השיחה בציניות לעגנית: גם אצלך בבית התחילו להפריש חלה והתחלת בביקורים סדירים ליד הכותל עטוף בטלית?

"אישית - לא. אבל חלילה לנו מלזלזל בזה. אני חושב שגם הפרשת חלה וגם ביקורים בכותל הם דברים מאוד יסודיים ומאוד נכונים".

ככה, לפתע פתאום, מפלגה חילונית כמוכם גילתה את האמת התורנית הזו?

"אני לא חושב שזה כך. יאיר מסביר את הדברים בצורה הרבה יותר טובה והוא עשה את הדברים הללו כי הוא מאמין שככה צריך לעשות. כמובן שביקורת על כך היא לגיטימית, אבל אני לא חושב שהיא במקומה. לא הפכנו להיות מפלגה דתית, כמו שלא הפכנו להיות מפלגה ימנית. אנחנו מנסים לשמור על מרכז, וזה קשה ברמה הפוליטית, ואנחנו מנסים לעשות דברים כפי שאנחנו מרגישים אותם"...

אבל זו קריצה לאלקטורט הדתי

"אני לא מכחיש, נכון. יאיר לפיד יהיה מועמד לראשות הממשלה בבחירות הבאות, וכולנו יודעים שעל מנת להרכיב ממשלה בפעם הבאה, נצטרך בריתות וקואליציות עם מפלגות רבות, גם מהימין וגם מהמגזר החרדי, ואנחנו עובדים כדי לסלול לכך את הדרך, זה לא מוגזם".

סוף סוף אנחנו שומעים אמירה חד משמעית, שמדובר פה בחשבון אלקטורלי ברור לגמרי, ולא שיאיר גילה פתאום את אלוקים בביתו...

"אני חושב שזה שילוב של שני הדברים, אבל ללא ספק יש כאן בניה של מערכת שמתכוננת... אף פעם לא היינו נגד החרדים, ומה שמיוחס לנו על ידי חלק מהח"כים איננו נכון, וכל מה שפעלנו – זה בשביל לאחד".

הלא המסר האידיאולוגי שלכם היה תמיד: לחימה בסטטוס קוו, וחוק השוויון בנטל זה רק אחד הדוגמאות. עכשיו, אפילו ח"כ אלעזר שטרן מסיעתך אומר שאם תיסוגו מהמסר הזה, אין לו מה לעשות בפוליטיקה

"ברור שלא נרד מהשוויון בנטל, וצריך להבהיר את מה שנאמר על ידי יאיר בצ'אט".

אבל הוא אמר מפורשות ש"השוויון בנטל כבר לא יהיה על השולחן הלאומי יותר", סוף ציטוט?

"אז אני מנסה להסביר בתקווה שאני יצליח: הוא התכוין שהענין נתון להחלטת בג"ץ ונכבד כל החלטה, בציפייה שהיא תצדיק את דרכנו. אם בג"ץ יציע האטה, הדרגתיות או שינוי אחר (בנושא גיוס החרדים. א.ר.) – נקבל את זה כקביעה שאי אפשר לערער עליה".

"החרדים כבר יודעים שאיננו באים להתנכל להם או לאורחות חייהם – חס וחלילה", סיים פרי את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר