קשיש סבל מקשיי נשימה, לא תאמינו מה מצאו הרופאים

קשיש בן 93 הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שהתלונן על קשיי נשימה ושיעול. הרופאים שהבהילו אותו לצילום נדהמו ממראה עיניהם (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון - פלאש90)

טיפול לא שגרתי בעליל התקיים בשבוע שעבר בבית החולים סורוקה בבאר שבע. קשיש בן 93 הובהל לבית החולים לאחר שסבל מקשיי נשימה. בצילום רנטגן התברר כי הוא שאף לריאותיו את הכתרים משיניו. הוא הובהל לחדר הניתוח, שם נשלפו הכתרים וחייו ניצלו.

האיש הגיע לבית החולים כיממה לאחר טיפול שיניים בו חש כי שאף דבר מה אך לא העניק לכך תשומת לב מיוחדת. בבוקר שלאחר הטיפול הוא התלונן על קוצר נשימה ושיעול והגיע לחדר המיון שם בוצע צילום ונראו כתרים בראותיו.

הוא הובהל למכון הריאות, שם ביצעה בו ד"ר אביטל אבריאל, מומחית לרפואת ריאות מבית החולים סורוקה, פעולה הנקראת ברונכוסקופיה. מדובר בצינור גמיש שבקצהו מצלמת וידאו וכלי ניתוח. הצינור מוחדר לקנה הנשימה והריאות, שם זוהו הכתרים בתוך הריאה, ונשלפו. כך, ניצלו חייו, והוא שוחרר לביתו לאחר אשפוז קצר.

"אצל מבוגרים הכתרים פחות חזקים", הסבירה ד"ר אבריאל ל-YNET, "גם התחושות אצל קשישים לשאיפה של גופים זרים פחות חדות, ולכן חשוב לשים לב לשיעול או קוצר נשימה אחרי פעולות כאלה. במקרה שאלה מופיעים, יש לפנות לטיפול רפואי כדי לוודא שלא הייתה שאיפת גוף זר לריאות, שעלולה לסכן את חייהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר