מתקפה חריפה ביתד נאמן

"חכמי לב הרוצחים הרוחניים של גדולי הדור הבא"

מאמר מערכת של סוף השבוע תוקף בחריפות את הישיבה התיכונית חכמי לב ואת העומד בראשה, הרב בצלאל כהן שמואשם כ"סוס טרויאני" וכמטען חבלה בתוך ציבור החרדי (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

המתקפה החריפה של עיתון יתד נאמן על הישיבה החרדית תיכונית חכמי לב בירושלים עולה מדרגה. המתקפה מגיעה על רקע התנגדות הנציגות החרדית להקצאה של עיריית ירושלים לשטח עבור הישיבה שלטענתם גורמת לפרצה רוחנית.

העיתון תוקף בעצמה רבה את מנהלי הישיבה ומגדיר אותם כ"רוצחים הרוחניים של גדולי הדור הבא" וכ"מי שמניחים מטעני חבלה בדרכם של בני הישיבות".

״במשך עשר שנים רצופות נכשלו היוונים בבקיעת חומותיה הבצורות של העיר טרוייה, עד שבמוחו של מצביאם הדגול עלה רעיון מבריק. היוונים בנו סוס עץ ענק שתוכו היה חלול. הצבא היווני העמיד פנים כאילו גייסותיו נסוגים כשהם מותירים את הסוס ליד חומות העיר. הטרויאנים שהיו שיכורי נצחון, הכניסו את הסוס לתוך שערי העיר, אלא שאז נכונה להם הפתעה לא נעימה. בבטן הסוס הוחבאו מבעוד מועד מספר לא מבוטל של לוחמים. עם רדת החשכה הם יצאו מבטן הסוס, פתחו את שערי העיר לגייסות היוונים והביאו תבוסתה של טרוייה. זה מה שעלול לקרות גם ביהדות החרדית, אם היא לא תפעל במלוא העוצמה ובמהירות, להדברת הנגע המתפתח של החבורה הפועלת בתחפושת חרדית לשינוי היהדות החרדית", נכתב במאמר.

"ואכן, ההקצאה של עירית ירושלים למוסד השעטנז "חכמי לב", ממשיכה להסעיר. החשש שמוסד כזה יתנחל בלב ההוויה החרדית, טורד את המנוחה. ראשי המוסד משקיעים אנרגיות בכלי התקשורת, כדי לחשוף טלפיים כחזיר ולהסביר את עמדתם "כשר אני". הכישרון הגדול לפעול מאחורי ערפל סמיך, אינו נעדר גם מהפרשיה הנוכחית. הטשטוש היה תמיד מדגרה לאסונות רוחניים, ולכן יש לפוגגו".

"היהדות הנאמנה לא נזעקה על כך שקם אדם והחליט לעשות מעשה לא נכון! לאורך ההיסטוריה מוטלים המוני פגרים של יוזמות שונות, שמצאו את עצמן מחוץ למחנה. הקמת המוסד התיכוני כשלעצמו הוא בעיה, אבל לא זה הנושא הנידון. הבעיה היא שהקמת המוסד היא ניסיון לייצר אלטרנטיבה חתרנית למבנה הקיים, ל'באר שחפרוה שרים'.

חתרני הרוח הללו מבינים יותר טוב מקברניטי הדור מה טוב לדור, ויש להם רעיונות לשיפור. הם עומדים בפומבי וקוראים תיגר על הדרך שסללו ענקי הדורות ויוצאים להצילו מידם, ועוד קוראים לעצמם חרדים, "אנחנו החרדים". יש מהם שמתהדרים בדרכו של הגרש"ר הירש זצוק"ל. כשהגיע המצביא הגדול של יהדות אשכנז לגרמניה, הוא אכן פעל בשיטת "תורה עם דרך ארץ". אבל מה היה אז בגרמניה? תורה או דרך ארץ? גרמניה היתה מלאה ב"דרך ארץ", בהשכלה, ברפורמה, בניתוק והתנכרות. הגרש"ר בא להוסיף "תורה" שנעדרה משם, על ה"דרך ארץ" ששלטה בחיי היהודים. לא להיפך! "טוב תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון". המבחן הוא, שח אחד מגדולי המשגיחים זצוק"ל, האם התוצאה משכחת עוון, או מוסיפה חלילה עוון. בפרנקפורט, זה שיכח עוון. אבל די אם נעקב אחרי רעיונות העוועים שמייסד 'חכמי לב' שיחרר לתקשורת, כדי להבין שהעוון לא תהיה התוצאה, אלה זו פשוט מגמה לשנות את היהדות החרדית, לחפור תחת אושיות קיומה, לערער ולהרהר אחרי כל בנינה, לחלץ בצבת את כל מסמרותיה, לסלול דרך חדשה וליצור בידים מציאות של "עוון". "סולל- הורס"!

יתד נאמן מצטט מהראיון של ראש הישיבה, הרב בצלאל כהן, לעיתון "ישראל היום": "עדות בעל דין: "אני סדין אדום בעיניהם. אבל אני מתמיד בדרך שלי, כי אני חושש ממה שיקרה אם לא אמשיך לעשות מה שאני עושה. אם צעירי הקהילה החרדית לא ייצאו לעבודה, לא ישרתו בצבא ולא ישתלבו באקדמיה, יקרה אסון. אם לא יהיו מסגרות חינוך רבות כמו זאת שהקמתי, החברה החרדית מועדת לאבדון. העתיד יהיה עוד יותר רע אם לא יחול שינוי משמעותי".

יתד נאמן מדגיש כי : "למרות הדבורים המתייפיפים בכלי התקשורת ועל אף העמדת פני התם, המוסד החדש מחנך את תלמידיו לעקרונות אנטי חרדיים בעליל, ומכוון לשבירת חומות הבידול ולהפלת המחיצות. אחת מתכניות ההעשרה במוסד כוללת ביקורים וסיורים במקומות שונים במדינה, כדי להכיר את הארץ ואת החברה הישראלית. "בחנוכה ביקרנו במרכז למורשת מנחם בגין", אומר בצלאל כהן. "אנחנו מכבדים ואוהבים את המקום שאנחנו שייכים אליו, אבל יוצאים ממנו למסע היכרות עם החברה הישראלית, כדי שנהיה יותר פתוחים אליה ונוכל להשתלב בה בקלות... בסופו של דבר אני רוצה שבפני הבוגרים יעמדו כל האופציות: ישיבת הסדר חרדית, ישיבה גדולה, שירות צבאי, לימודים אקדמאים וכמובן עבודה... חשוב לי שהם יהיו מודעים לאתגרים הרוחניים והדתיים שבגיוס, ויעשו את זה בזהירות ותוך התאמה. אם יתגייסו לצה"ל ולא יצליחו לשמור על זהותם הדתית והחרדית, אני יכול לסגור את המוסד".

"הדברים המחרידים הללו אינם מבית מדרשו של יאיר לפיד, אבל הוא לא היה מנסח את תכניותיו אחרת, ויותר מזה איננו מבקש. לא מדובר כאן במגמות שנוסחו בחדר הישיבות של סיעת 'יש עתיד', אבל במקום לטרוח הם יכולים להעתיק. הדברים לא צוטטו מתוך פורומים של הגופים שמזרימים משאבים כדי להפעיל מנגנון משומן של תעמולה שנועד לשנות את הצבור החרדי מבפנים. מדובר באנשי "אנחנו החרדים", מהנדסים עם "חזון" שפועלים לפי מתווה הרסני, סוס טרויאני שתרבות יוון הותירה בשערינו, שמתעקש ש"אם לא יהיה שינוי ואם צעירי הקהילה החרדית לא ייצאו לעבודה, לא ישרתו בצבא ולא ישתלבו באקדמיה, יקרה אסון", טוען יתד נאמן.

מאמר המערכת מסיים וטוען: "מרנן גדולי ישראל מתריעים על התוצאות שייגרמו בעתיד, וחכם עדיף מנביא. אבל היוזמה של 'חכמי לב' איננה מסוכנת כי התוצאות תהיינה נוראות בעתיד. היוזמה נוראה כי מייסדיו לכתחילה מייעדים אותה לחולל דברים נוראים, להניח מטעני חבלה רוחניים בתוככי היהדות הנאמנה. זה לא שעטנז של טוב ורע, אלא תערובת של רע ברע. זו ממש "רדיפה רוחנית" של צעירים שיכולים לצמוח להיות גדולי הדור, אך מכוונים אותם לטייב חלקות זרים. למרות ה'אשר קרך', לא במדובר במגמה שמזנבת בנחשלים, כי במקרים רבים הם קנטוניסטים רוחניים שנחטפו, טובי המוחות וגדולי המתמידים. בחלל האויר מהדהדת הקריאה "יצחק אלחנן שמאלה". מדובר ברוצחים רוחניים של גדולי הדור שלא יהיו! – ועליהם היהדות הנאמנה נלחמת מלחמת אין פשרות. זהירות! אל תגעו במשיחי!".

תגובת הרב בצלאל כהן: "בניגוד לטענה שפעולותיי בנוגע לתעסוקת חרדים נעשו בניגוד לדעת גדולי התורה, אני טוען שפעולותיי נעשו בהתייעצות עם גדולי התורה, שלמרבה הצער "יתד נאמן" איננו מבטא את דעתם ואף מרתיע אותם מלהביע "דעת תורה" ללא מורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר