מנקודת מבטו של ישיבישע'ר

כשבחורי ישיבה משתתפים בריאליטי ודונלד טראמפ רוצה להיות נשיא

לא כל דבר צריך להתאים לכל משרה. יש פעולות שלא הולמות מעמד מסויים. ואם הם אכן ייעשו, יהיה זה בזיון עבור אותו מעמד שהם מייצגים. בוודאי כאשר הם מופיעים על תקן אותו מעמד. כאשר בחור ישיבה משתתף בתכנית ריאליטי הוא מבזה בכך את המושג ישיבה. חיים הלוי, בחור ישיבה, כותב על אירועי השבוע מנקודת מבטו של ישיבישע'ר (טור)

חיים הלוי | כיכר השבת |
החרדים שהשתתפו ב"America's got Talent" (צילום: רשת NBC)

כשאני שומע על בחורי ישיבה או אברך כולל שמופיעים בתכנית ריאליטי, זה מרגיז, זה מבזה. אבל למה? אני שואל את עצמי. מה זה עניינך? מי שאל אותך? ואז נופל לי האסימון. וכשהאסימון נופל זזים סביבו גם כמה אסימונים נוספים. זה גורם לי לענות לעצמי על כמה שאילות.

לדוגמא: מה כל כך מרגיז אנשים בזה שאורן חזן חבר כנסת? מה כל כך מכעיס את נתניהו כשנפתלי בנט תוקף את הממשלה?

אגדת יער עתיקה מספרת על כך שביום מן הימים היה השועל מוכרח לעזוב את היער בדחיפות, היה עליו להרחיק נדוד אל קצה הארץ, ענין משפחתי אשר איננו סובל דיחוי עמד על הפרק. אך היער אינו שטח הפקר, יש מנהיג ליער והוא כידוע האריה. בעדינות המתבקשת ניגש השועל אל האריה, חופשה דחופה וללא תשלום הוא ביקש לעצמו. באדיבות המתבקשת השיב האריה לשועל, כלל וכלל אינני מזלזל בענייניך המשפחתיים, אך יער כמו יער זה מקום שצריך לדפוק, על כל אחד מיושביו מוטלת מלאכה והמלאכה לא תעשה את עצמה. אינני יכול לעצור בעדך מלעזוב את היער עבור ענייניך המשפחתיים, אך אהיה מוכרח להעמיד חיה כלשהיא למלאות את תפקיד השועל, ואינני יכול להתחייב בפניך כי כשתשוב יהא תקן השועל פנוי עבורך.

ביקש השועל זמן לחשוב. הסתובב מעט סביב עצמו ביער, התייעץ עם עצמו כיאה לשועל, והגיע למסקנה כי אין בפניו ברירה אחרת. הוא שב אל האריה להודיע לו על התפטרותו מתפקיד שועל היער, ונפרד לשלום. ימים עברו, בעיות משפחתיות נפתרו, והיער עוד יער.

שב השועל אל יער מולדתו, ובליבו עוד תקווה כי משרתו שמורה לו. אך אכזבה. האריה אומר כי תקן השועל תפוס כעת.
ימים מספר הסתובב השועל ביער חסר מעש, חסר כבוד, והנה שוב עומד הוא בפני האריה ומתחנן למשרה. והאריה באדיבות של מנהיג מציע הצעה. אם אתה מוכן להתגמש אז תחשוב לפני שאתה שולל את מה שאני הולך להציע. הארנב הלך לעולמו אמש, ואין מי שימלא את מקומו, אולי תנסה להיכנס לנעליו, זה די פשוט, פחות או יותר זה מסתכם בהליכה בקפיצות, ושינוי הרגלי תזונה לירקות. תחשוב על זה.

והשועל ביאושו כבר לא יכל לסרב. מסתובב הוא ביער עתה ומתנהג כארנב, תשוש בגלל האוכל הדל והלא מזין, ומפרקיו כואבים מהקפיצות החדות. אפילו ארנב לא אמור לקפוץ ככה.

בוקר אחד הוא הופתע. תוך כדי שיטוט ביער הוא רואה מולו ארנב. ארנב אמיתי. הוא מביט בו ומנסה להבין את ענין הקפיצות, אך פלא, הארנב צועד לו בצעדים גמישים חרישיים ומאד לא טבעיים. הוא ניגש אליו ושואל אותו, סלח לי ארנב, זה לא תקין איך שאתה פוסע, אתה לא אמור לקפץ? לא, עונה הארנב ומשחרר אנחה, אני נמצא פה ביער על תקן שועל, תקן הארנב היה תפוס כאשר הצטרפתי ליער לפני מספר ימים, נאלצתי לקחת על עצמי את תקן השועל.

והשועל כועס כמו שלא כעס מימיו.

אני לא מבין את ההגיון ביער הזה, הוא זועק, אם יש ארנב ויש שועל אז מדוע צריך אני להתאמץ כל כך להיות ארנב ואתה מתאמץ כל כך להיות שועל, מדוע לא החליפו בינינו?

והארנב מולו שותק, מחייך בהשלמה ואומר, אתה יודע, זה מה שקורה כשהחמור נמצא על תקן האריה.

גם מחוץ ליער יש משבצות ותפקידים. מי שרוצה להיות מגניב, עממי, ופופולארי, מוזמן לעשות זאת. אך למה על תקן בחור ישיבה.

מה זו ישיבה? ישיבה זה בית קדוש שבו מתמסרים לתורה. ישיבה זה מקום מכובד של תלמידי חכמים. ישיבה זה מוסד רציני של למידה ידע ועבודה עצמית. ישיבה זה כל מה שרציני ורב משמעות, ואין יותר להיפך מזה מאשר בידור. ישיבה זה לא משהו שמתחבר מהצד עם ריאליטי.

לא כל דבר צריך להתאים לכל משרה. יש פעולות שלא הולמות מעמד מסויים. ואם הם אכן ייעשו, יהיה זה בזיון עבור אותו מעמד שהם מייצגים. ובודאי כאשר הם מופיעים על תקן אותו מעמד. וכאשר בחור ישיבה משתתף בתכנית ריאליטי הוא מבזה בכך את המושג ישיבה.

האם יש פרופסור שמרצה באוניברסיטה ומופיע בתכנית ריאליטי? האם יש שופט בבית המשפט שיחשוב להצטרף לתכנית ריאליטי? האם יש מצב שחבר כנסת ישתתף אי פעם בריאליטי? האמת שכן. קוראים לו אורן חזן.

גם את זה אני מבין עתה: מדוע אנשים לא אוהבים את ההתנהגות של אורן חזן? כי הוא לא הבין שזה לא מתאים לכנסת.
וברגע שאדם נחמד כמותו נהיה חבר כנסת, מעמדה של הכנסת כולה ירד. כי ישנם דברים שלא הולכים ביחד.

וזה מה שמכעיס את ראש הממשלה נתניהו כאשר לנפתלי בנט יש הערות על הממשלה. אתה יכול להיות אופוזיציה כמה שרק תרצה, אבל אתה לא יכול לעשות את זה ממשבצת של קואליציה. לא תוקפים ממשלה מתוכה.

ואם בחורי ישיבה משתתפים בריאליטי, ואורן חזן עדיין חבר כנסת, אז אל תתפלאו שדונלד טראמפ רוצה להיות נשיא ארצות הברית. ואל תתפלאו שבחור ישיבה כותב ב"כיכר השבת".

הכותב הוא בחור ישיבה.

לטור הקודם של חיים הלוי: בחורי ישיבה סוחרי סמים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר