המשטרה מתחדשת

כבר לא BMW: האופנועים החדשים של היס"מ

חברת KTM האוסטרית תספק בשבועות הקרובים למשטרת ישראל 70 אופנועים כבדים בעלות עסקה של כ-9 מיליון שקל. מדובר באופנועים יקרים, המחיר לצרכן פרטי עומד על 139 אלף שקל (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האופנוע החדש של המשטרה (מתוך אתר חברת KTM)

המשטרה מחליפה אופנועים. לאחר שנים בהם חברת ב־מ־וו הייתה ספקית האופנועים הכבדים למשטרת ישראל זכתה חברת KTM האוסטרית במכרז לאספקת אופנועים ליחידות הסיור המרחביות (יס"מ), והם יחליפו את אופנועי ב־מ־וו GS800 שעליהם רוכבים כיום היס"מניקים.

על פי הדיווח בידיעות אחרונות, ב־מ־וו התמודדה גם במכרז הנוכחי, אך הפסידה. עד שנת 2012 רכבו גם שוטרי התנועה בארץ על אופנועי ב־מ־וו, מדגם R1200GS. אולם אז בחר אגף התנועה באמצעות מכרז לעבור לאופנועי ימאהה סופר־טנרה ורכש כ־200 אופנועים יפניים. הפעם כולל המכרז כ־70 אופנועים דו־שימושיים.

האופנוע שתרכוש כעת המשטרה, ה־KMT אדוונצ'ר 1190R, מצויד במנוע בנפח 1,195 סמ"ק. ההספק שלו עומד על 190 כ"ס ויש לו יכולות גבוהות גם בכביש וגם למקרה שהשוטרים יצטרכו לרדת לפעילות מבצעית בשטח שאינו סלול. לאופנוע ניתן לחבר מזוודות ייעודיות שיהפכו אותו לניידת דו־גלגלית. הרוכב יכול לבחור את מצב המתלים בהתאם לעומס — רוכב בודד, שניים, עם או בלי ציוד, ולטובת הבטיחות מצויד הכלי במערכת בקרת משיכה אלקטרונית לשיפור אחיזת הכביש ולמניעת החלקות. מדובר באופנועים יקרים מאד והמחיר לצרכן פרטי עומד על 139 אלף שקל.

ההחלפה תיעשה בהדרגה, כאשר אופנועי KTM ראשונים יסופקו למשטרה כבר בתוך כמה שבועות. החוזה כולל גם הסכם תחזוקה לאופנועים, ונאמד בכ־9 מיליון שקל. אופנועי הב־מ־וו שיצאו משירות המשטרה צפויים להימכר בחודשים הקרובים לחובבי רכישה מוגבלים בתקציב ובעלי ידיים טובות לשיפוץ הכלים שמטבע הדברים נמצאים במצב לא טוב, אך מחירם יכול להיות משתלם מאד. המכירה לידיים פרטיות מתבצעת באמצעות מכרזי יחידת מכירות הרכב המשומש של המשטרה, בבית דגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר